dc.contributor.advisor |
Chlaň, Alexander |
|
dc.contributor.author |
Benediktová, Marcela |
|
dc.date.accessioned |
2012-01-11T07:48:41Z |
|
dc.date.available |
2012-01-11T07:48:41Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/42219 |
|
dc.description.abstract |
Disertační práce se zabývá problematikou harmonizace ekonomických podmínek ve veřejné dopravě. První část práce obsahuje analýzu současného stavu harmonizace ekonomických podmínek v dopravě, jak v podmínkách České republiky, tak v zahraničí. V souladu s tématem práce je pozornost věnována hlavně oblasti veřejné dopravy
a disproporcím mezi silniční a železniční dopravou.
Návrhová část práce obsahuje vlastní metodiku vzájemného porovnávání výše úhrady
prokazatelné ztráty v železniční a linkové dopravě z pohledu objednatele, kde jsou výkony
porovnávány s ohledem na kapacitu vozidel pomocí místokm a dále s ohledem na počty
přepravených osob pomocí oskm. Porovnání je provedeno také ve variantě se započítáním
poplatku za použití krajské silniční sítě, jehož výpočet je také v práci navržen, a ve variantě se
započítáním externích nákladů u obou druhů dopravy.
Zásadním bodem návrhové části práce je konkrétní metodika uzavírání smluv o veřejných
službách v přepravě cestujících na základě řízení na výběr dopravce. Metodika je zpracována
v souladu s aktuálně platnou legislativou a je praktickou pomůckou pro současné objednatele
veřejných služeb. Pouze postupným zaváděním regulované konkurence je možné získat pro
objednatele vyšší kvalitu služeb za lepší cenu a docílit tak odpovědného a efektivního
vynakládání prostředků z veřejných zdrojů. |
cze |
dc.format |
116 s. |
cze |
dc.format.extent |
4777590 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Práce není přístupná |
cze |
dc.subject |
Harmonizace ekonomických podmínek |
cze |
dc.subject |
poplatky |
cze |
dc.subject |
externí náklady |
cze |
dc.subject |
veřejná doprava |
cze |
dc.subject |
železniční doprava |
cze |
dc.subject |
linková autobusová doprava |
cze |
dc.subject |
závazek veřejné služby |
cze |
dc.subject |
smlouva o veřejných službách |
cze |
dc.subject |
prokazatelná ztráta |
cze |
dc.subject |
kompenzace |
cze |
dc.subject |
konkurence |
cze |
dc.subject |
harmonisation of economic conditions |
eng |
dc.subject |
fees |
eng |
dc.subject |
external costs |
eng |
dc.subject |
public transport |
eng |
dc.subject |
rail transport |
eng |
dc.subject |
regular bus service |
eng |
dc.subject |
public service obligation |
eng |
dc.subject |
public service contract |
eng |
dc.subject |
provable losses |
eng |
dc.subject |
compensation |
eng |
dc.subject |
competition |
eng |
dc.title |
Harmonizace ekonomických podmínek v oblasti veřejné dopravy |
cze |
dc.title.alternative |
Harmonisation of economic conditions in the public transport services |
eng |
dc.type |
disertační práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Šaradín, Pavel |
|
dc.contributor.referee |
Kavalec, Karel |
|
dc.date.accepted |
2011 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
This dissertation deals with the harmonization of economic conditions in the public transport. The first part contains an analysis of the current state of harmonization of economic conditions both in the Czech Republic and abroad. According to the theme of work the attention is paid mainly to public transport and disproportions between road and rail transport. The proposal part of the work introduces the newly developed methodology for mutual comparison of provable losses payment in rail and regular services from the perspective of the orderer, where the performances are compared to capacity of vehicles by místokm seatkilometers)
and number of passengers by oskm (passenger-kilometers) The comparison is carried out in two variants: firstly, together with a fee in the regional road network (calculation is also designed in this work) and secondly in variant with included external costs for both modes.
The important point of the proposal part of the dissertation is the factual methodology for
concluding contracts of public passenger transport services based on tenders. The methodology was prepared in accordance with the currently applicable law and is the practical tool for current orderers of public services. The higher quality of customer services can be obtained only through the gradually implemented market competition which also allows us to spend public money in more responsible and effective way. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravního managementu, marketingu a logistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Technologie a management v dopravě a telekomunikacích |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D25524 |
|
dc.thesis.degree-program |
Technika a technologie v dopravě a spojích |
cze |
dc.description.defence |
Prezentace dizertační práce.
Přečtení posudků.
Odpovědi na připomínky oponentů.
Rozprava.
Tajné hlasování.
Výsledek tajného hlasování. |
cze |
dc.identifier.stag |
17340 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |