Extensive reading in english language teaching
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2011
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá rozvojem dovednosti extenzivního čtení ve výuce anglického jazyka v prostředí školní třídy základní školy. Cílem je prezentovat tento přístup jako způsob rozvoje řečové dovednosti čtení s porozuměním. V teoretické části je nejprve rozebrán vztah konceptu komunikativní kompetence a dovednosti čtení, zejména pak čtení extenzivního. Dále se práce soustřeďuje na roli textu v rozvoji této řečové dovednosti. Výběr vhodného materiálu je považován za jeden z aspektů vedoucích k dosažení určeného cíle. Pro vymezení pozice extenzivního čtení v rozvoji čtenářské dovednosti je srovnán tento přístup s přístupem čtení intenzivního. Jako klíčový prvek v rozvoji extenzivního čtení je stanovena pozitivní motivace. Hlavním cílem praktické části bylo dosáhnout zlepšení současné situace ve výuce anglického jazyka pomocí rozvoje extenzivního čtení. Dále pak dokázat, že existuje možnost rozvoje této dovednosti u žáků v kontextu základní školy. Vhodnou metodou k dosažení tohoto cíle byl zvolen akční výzkum. Bylo vybráno několik strategií k naplnění stanoveného záměru. Výzkumné techniky sloužily k zmapování situace a ke sběru dat pro jejich analýzu i interpretaci. Na základě výsledků byl formován závěr diplomové práce.
Rozsah stran
84 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D25422
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
koncepty komunikativní kompetence, výuky anglického jazyka, řečové dovednosti čtení, texty, extenzivní čtení, motivace, concepts of communicative competence, english language teaching, reading skills, texts, extensive reading approaches, motivation