Studijní obor:Management podniku - Management malých a středních podniků
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá ţivotním cyklem produktu. V teoretické části je vysvětlen pojem ţivotního cyklu produktu, jeho rozdělení na jednotlivé fáze, optimální délky těchto fází a vliv marketingového mixu v kaţdé fázi ţivotního cyklu produktu na jeho prodej. Praktická část obsahuje soubory posbíraných údajů z konkrétní firmy, na základě kterých jsou vymodelovány skutečné ţivotní cykly produktů. Vybraná firma vyrábí zemědělské stroje a šnekové lisy pro lisování rostlinných olejů. Tato ryze česká firma vznikla po sametové revoluci v roce 1992 a dokázala se prosadit na českém i zahraničním trhu. Cílem této práce je provést analýzu ţivotního cyklu jednotlivých skupin šnekových lisů, popsat a vysvětlit odchylky od optimálního teoretického modelu (např. nevhodným pouţitím marketingové strategie, sníţením poptávky apod.) a provést doporučení firmě pro zvýšení prodeje šnekových lisů.