Digitální knihovnaUPCE
 

Textbook evaluation

Diplomová práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2011

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

The thesis deals with textbook evaluation. Firstly, the textbook theory is discussed; a certain attention is paid to the textbook functions, syllabus type, the textbook characteristics and structural components of the textbook units. Secondly, usage of textbook is critiqued; advantages and disadvantages of using textbooks, pupils' and teachers' reasons for using textbooks and lastly the future of textbooks are addressed. The outcome of the theoretical part is the criteria for textbook evaluation. Thirdly, the research is conducted with the aim of investigating whether there is an agreement between the selected textbooks and the objectives of the Framework Educational Programme for Basic Education and to what extent the selected textbook are in the concord with them. The research selects the textbooks; consequently it evaluates the selected textbooks and finally compares the obtained findings. The research applies questionnaire for selection of the textbooks, the analytic method and subsequently the comparative analysis of both textbooks. Conclusion presents the outcomes connected to the defined aim of the thesis.

Rozsah stran

84 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství pro základní školy

Signatura tištěné verze

D23751

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

kurikulární reforma, hodnocení učebnic, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, učebnice, curricular reform, textbook evaluation, Framework educational programme for basic education, textbooks

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced