Textbook evaluation
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2011
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The thesis deals with textbook evaluation. Firstly, the textbook theory is discussed; a certain attention is paid to the textbook functions, syllabus type, the textbook characteristics and structural components of the textbook units. Secondly, usage of textbook is critiqued; advantages and disadvantages of using textbooks, pupils' and teachers' reasons for using textbooks and lastly the future of textbooks are addressed. The outcome of the theoretical part is the criteria for textbook evaluation. Thirdly, the research is conducted with the aim of investigating whether there is an agreement between the selected textbooks and the objectives of the Framework Educational Programme for Basic Education and to what extent the selected textbook are in the concord with them. The research selects the textbooks; consequently it evaluates the selected textbooks and finally compares the obtained findings. The research applies questionnaire for selection of the textbooks, the analytic method and subsequently the comparative analysis of both textbooks. Conclusion presents the outcomes connected to the defined aim of the thesis.
Rozsah stran
84 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D23751
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
kurikulární reforma, hodnocení učebnic, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, učebnice, curricular reform, textbook evaluation, Framework educational programme for basic education, textbooks