dc.contributor.advisor |
Černá, Monika |
cze |
dc.contributor.author |
Černáková, Monika |
|
dc.date.accessioned |
2011-08-16T19:40:09Z |
|
dc.date.available |
2011-08-16T19:40:09Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/40457 |
|
dc.description.abstract |
The aim of the thesis is to present the teacher as the key factor in the process of integration of learners with specific learning difficulties. The theoretical part deals with legislation concerning the education of learners with specific learning difficulties in the Czech republic, integration and specific learning difficulties as such. The chapter devoted to the teacher illustrates his position in the teaching-learning process together with the demands placed on the teacher when teaching learners with specific learning difficulties. Subsequently, the importance of cooperation between the teacher, parents and specialists is emphasized since parents and specialists complement the teacher's key role in the process of integration of learners with specific learning difficulties. The practical part aims at ascertaining what demands are placed on the teacher throughout the teaching-learning process. The data gained through observations and interviews led to the design of didactic materials consequently verified at a particular school. Analysis of the gained data offered its interpretation and subsequently the articulation of the conclusion of the thesis. |
eng |
dc.format |
90 s. |
cze |
dc.format.extent |
6050704 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
integrace |
cze |
dc.subject |
specifické poruchy učení |
cze |
dc.subject |
výuka anglického jazyka |
cze |
dc.subject |
role učitele |
cze |
dc.subject |
integrace žáka |
cze |
dc.subject |
integration |
eng |
dc.subject |
specific learning difficulties |
eng |
dc.subject |
English language teaching |
eng |
dc.subject |
teacher's role in the process of integration |
eng |
dc.title |
Integration of learners with specific learning difficulties into mainstream classes |
cze |
dc.title.alternative |
Problematika integrace žáků se specifickými poruchami učení |
cze |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Reimannová, Irena |
cze |
dc.date.accepted |
2011 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Cílem diplomové práce je představit učitele jako klíčový faktor v procesu integrace žáků se specifickými poruchami učení. Teoretická část vymezuje a charakterizuje pojmy týkající se legislativních podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami učení v České republice, integraci a specifické poruchy učení jako takové. Kapitola věnovaná samotnému učiteli se orientuje na jeho pozici ve vyučovacím procesu a na nároky, jež na něj klade výuka žáků se specifickými poruchami učení. Následně je zdůrazněna nutnost spolupráce učitele s rodiči a odborníky, kteří doplňují jeho klíčovou roli v procesu integrace. Cílem praktické části je zjistit jaké nároky jsou kladeny na učitele v průběhu vyučovacího procesu. Data získaná prostřednictvím observací a rozhorovů vedla k vytvoření didaktických materiálů, následně ověřených v praxi. Analýza získaných dat umožňuje jejich interpretaci a následné stanovení závěru práce. |
cze |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D23772 |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.identifier.stag |
11180 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |