Pojetí výchovy ve všenápravném díle Komenského

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Schifferová, Věra cze
dc.contributor.author Petrová, Lucie
dc.date.accessioned 2011-07-11T23:22:37Z
dc.date.available 2011-07-11T23:22:37Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/39766
dc.description.abstract Tématem práce je Komenského pojetí výchovy v jeho všenápravném díle. První kapitola se zabývá filosofickými základy Komenského pedagogiky, a to zejména Komenského triadismem, principem světla, sensualismem a přirozenou výchovou. V druhé kapitole je pojednáno o myšlence světa jako školy Boží moudrosti, o člověku a prostředcích nápravy světa. Komenský se touto problematikou zabýval již ve svém všenápravném spise Cesta světla. Třetí kapitola je věnována Komenskému výchovnému univerzalismu, jenž se řídí zásadou omnes, omina, omnino. Tento požadavek je vysvětlen hlavně v Komenského Pampaedii. Čtvrtá, poslední kapitola, se zamýšlí nad aktuálním významem Komenského myšlenek o otevřené duši. Tato kapitola se opírá zejména o komeniologické studie Jana Patočky. cze
dc.format 41 s. cze
dc.format.extent 17679519 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject výchova cze
dc.subject náprava cze
dc.subject škola cze
dc.subject svět cze
dc.subject univerzalismus cze
dc.subject Komenský, Jan Amos cze
dc.subject education eng
dc.subject remedy eng
dc.subject school eng
dc.subject world eng
dc.subject universalism eng
dc.title Pojetí výchovy ve všenápravném díle Komenského cze
dc.title.alternative The Conception of Education in Comenius All-Remedial Work eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Prázný, Aleš cze
dc.date.accepted 2011 cze
dc.description.abstract-translated The work theme is Comenius conception of education in his all-remedial work. First chapter deals with philosophical basics of Commenius pedagogy and especially Comenuis triadismus, the light principle, senzualismus and natural education. Second chapter deals with the concept of the world as a school of God's wisdom, with human and redress the world. Comenuis issues already addressed in his Path of light work. Third chapter is devoted to Comenius educational universalism guided by omnes, omnia, omnino principle. This requirement is explained mainly in Comenius Pampaedia. The last fourth chapter reflects current meaning of Comenius thoughts about open mind. This chapter is mainly based on Jan Patocka's comeniology studies. eng
dc.description.department Katedra filosofie cze
dc.thesis.degree-discipline Filozofie cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D24022
dc.thesis.degree-program Filozofie cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet