Size effect in international markets: a survey of literature
ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublishedDatum publikování
2010
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The purpose of this paper is to examine whether the size effect prevails in
the international markets because there is a criticism that size effect is an outcome of
data snooping bias. This study finds that size effect survives in capital markets in
United States [US] as well as in other international markets. Further, the study reveals
that the size effect appears only in the up-market condition. Recently, size factor has
become a popular member in multifactor asset pricing models. However, the role of
the size factor in multifactor models in conditional markets is still uncovered.
Rozsah stran
p. 165-178
ISSN
1211 – 555X
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series D, Faculty of Economics and Administration. 17 (2/2010)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
anomalies, international markets, size effect, size factor