Digitální knihovnaUPCE
 

The Salon as an Arena of Secularization. Music performed on Intimate Stages in the last decades of the 18 century. New perspectives on the function of the Salons

Článekpeer-reviewedpublished
Náhled není k dispozici

Datum publikování

2009

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This article demonstrates how the salons in Copenhagen in the last decades of the 18 century might be seen as an arena of secularization. These environments are stages for the performance of Johann Christoph Friedrich Bachs Geistliche Lieder. The texts of Geistliche Lieder are religious, and written by the vicar in St. Petri congregation in Copenhagen. Bach breaks with the prevailing norm for such songs, and by doing so, he creates tension between the traditional religiosity of the text and the novel secularization of the setting.

Rozsah stran

s. 155-168

ISSN

1802-2502

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Theatrum historiae. 4, 2009

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

secularization, Copenhagen, salons, Johann Christoph Friedrich Bach, Sturm und Drang

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced