The Salon as an Arena of Secularization. Music performed on Intimate Stages in the last decades of the 18 century. New perspectives on the function of the Salons
ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublishedDatum publikování
2009
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This article demonstrates how the salons in Copenhagen in the last decades of the 18 century might
be seen as an arena of secularization. These environments are stages for the performance of Johann
Christoph Friedrich Bachs Geistliche Lieder. The texts of Geistliche Lieder are religious, and written
by the vicar in St. Petri congregation in Copenhagen. Bach breaks with the prevailing norm for such
songs, and by doing so, he creates tension between the traditional religiosity of the text and the novel
secularization of the setting.
Rozsah stran
s. 155-168
ISSN
1802-2502
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Theatrum historiae. 4, 2009
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
secularization, Copenhagen, salons, Johann Christoph Friedrich Bach, Sturm und Drang