Digitální knihovnaUPCE
 

2004/10 Scientific papers, Series B

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/38181

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 15
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Specifika degradačních mechanizmů bainitické oceli v podmínkách kontaktu kolo - kolejnice
    (Univerzita Pardubice, 2005) Schmidová, Eva; Hlavatý, Ivo; Janová, Drahomíra
    Práce je zaměřena na analýzy provozní odolnosti bainitické oceli pro lité komponenty železničních srdcovek - z pohledu vlivů jednotlivých materiálových parametrů. Předpokládá výsledky studia strukturních charakteristik, rozptylu jakosti i mechanických hodnot v návaznosti na povrchové projevy degradace. Metodika studia se opírá především o metalografické analýzy provozně zatěžovaných vzorků. Jejich vyhodnocení umožnilo pochopení degradačních mechanizmů v konkrétních pdmínkách provozu.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Position and velocity measurement accuracy analysis of the FMCW multilateration sensor
    (Univerzita Pardubice, 2005) Bezoušek, Pavel
    Článek se zabývá navrhovaným systémem multipozičního radarového čidla, založeného na principu radaru FMCW a určeného ke zjišťování překážek v blízkosti vozidla. Tento radar je součástí komplexnějšího senzorového systému, připravovaného antikolizního systému. Radarový senzor se skládá z jednoho vysílače a ze čtyř identických přijímačů, umístěných na přední části vozidla. Poloha překážky a její rychlost v horizontální rovině se určí eliptickou multilaterační metodou. V článku je podrobněji popsán tento senzor a použitá metoda výpočtu polohy a rychlosti. Dále je zde analyzována přesnost takových měření a na počítačovém modelu je ukázáno, že tento typ senzoru je schopen určovat polohu a relativní rychlost překážek s dostatečnou přesností.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Použití Kalmanovy filtrace pro řešení úloh v dopravě
    (Univerzita Pardubice, 2005) Konečný, Jiří
    Příspěvek na příkladu uvádí použití Kalmanovy filtrace pro sledování polohy vlaku na trati. Ukázky výsledků simulace dokumentují dobrou činnost Kalmanovy filtrace jak při konstantním tak při proměnném časovém intervalu mezi měřeními. Za velmi perspektivní lze pokládat použití Kalmanovy filtrace pro sledování a řízení dopravy a dopravních prostředků pomocí optických systémů.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Sine wave distortion of the voltage for contact line system of 25 KV, 50 HZ at Czech Railways
    (Univerzita Pardubice, 2005) Hlava, Karel; Doleček, Radovan
    Studie analýzuje deformace časového průběhu napětí na trakčním vedení při provozu hnacích vozidel s diodovými trakčními měniči. Zjištěné hodnoty harmonických jsou s ohledem na připravované evropské normy a směrnice pro interoperabilitu důležité nejen pro definování rekuperačního brzdění nových typů hnacích vozidel jednofázové soustavy. Rozbor respektuje použití filtračně kompenzačních zařízení v trakčních napájecích stanicích ČD.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Modelování přepravní poptávky v systému dopravní obsluhy
    (Univerzita Pardubice, 2005) Kleprlík, Jaroslav
    Příspěvek se zabývá problematikou zjišťování přepravní poptávky v osobní přepravě z pozice Mobility Managementu (MM). Cílem MM je zajistit dostupnost veřejné hromadné dopravy pro všechny. Článek popisuje způsoby zjišťování přepravní poptávky - přepravní průzkumy, využití dostupných statistických dat a využití technických zařízení v dopravních prostředcích. Dále předpokládá možnosti modelování přepravní poptávky a shrnuje spojité a diskrétní modely přepravní poptávky.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Sampling of function generating shift invariant spaces
    (Univerzita Pardubice, 2005) Klimo, Martin; Bachratá, Katarína
    Digitální telefonní sítě jsou založené na přenosu vzorků řeči. Výkonnost dnešních procesorů umožňuje výpočet všeobecných koeficientů rozkladu řeči do prostorů generovaných posunutými funkcemi. V tomto článku je modifikovaná podmínka pro použití v aplikacích týkajících se přenosu hlasu internetem (VoIP), když se nepoužívá celý průběh signálů, ale jen hodnoty ve vzorkových intervalech.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Maximum and businesslikely regulated price in railway traffic
    (Univerzita Pardubice, 2005) Ježek, Jindřich
    Určování cen v železniční dopravě je jedním ze závažných plánovaných rozhodnutí, které ovlivňují zisk a prosperitu dopravního podniku nebo firmy. Jde o složitý a komplexní problém, protože stanovení ceny není pouze otázkou kalkulace vlastních nákladů a stanovení přirážky k těmto nákladům. Při stanovení ceny je třeba odlišit maximální cenu (za použití vnitrostátní železniční dopravní cesty celostátních a regionálních drah při provozování drážní dopravy) a věcně usměrňované ceny (ve vnitrostátní přepravě osob a při výkonech veřejném zájmu na železnici).
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Optimal location of distribution centers under uncertain costs
    (Univerzita Pardubice, 2005) Švecová, Zuzana; Klapita, Vladimír
    V úlohách strategického rozhodování je značně problematické určení hodnoty budoucích nákladů. Tato nepřesnost může způsobit, že vypočítané řešení může být vzhledem k současným nákladům neefektivní. Autoři článku se snaží najít přístup, který je schopen vypočítat jediné řešení lokačního problému při nejistých nákladech, které je odolné vůči budoucím změnám. V článku je uvedena analýza citlivosti spojená s exaktní metodou matematického programování a teorií fuzzy množin.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Noise in the independent packet loss of speech signal modeled by cyclostationary stochastic process
    (Univerzita Pardubice, 2005) Klimo, Martin; Bachratá, Katarína
    Při přenosu řeči v službě IP telefonie se při přenosu řeči využívá princip přepojování paketů. Z důvodu náhodného opždění paketů při přenosu sítí, některé pakety překročí povolenou hranici zpoždění a jsou při přehrávání nahrazené tichem. Rozdíl mezi původním a přehrávaným signálem se označuje jako šum. V článku je popsáno jak ztráta vzorků řečového signálu změní charakteristikydruhého řadu šumového signálu. Práce je zaměřena na samohlásky, které se dají dobře aproximovat jako cyklostacionární náhodný proces.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Kreativita v manažerských činnostech
    (Univerzita Pardubice, 2005) Kunhart, Jan
    Cílem článku je informovat o projektu zavedení předmětu Psychologie kreativity manažerských činností. Využití výsledků v práci absolventů fakulty je možné v dopravních podnicích i u Českých drah.