Autorka se v předložené diplomové práci pokusila přiblížit osobnost moravského aristokrata a dlouholetého člena zemské vlády Smila Osovského z Doubravice na Třebíči a Červené Lhotě. V práci šlo především o postižení symbolického chování a jednání tohoto urozence, které potvrzovalo jeho roli ve společnosti raného novověku. Zvolený přístup k poznání vnitřního světa raně novověkého člověka je inspirován myšlenkami francouzského antropologa a sociologa Pierra Bourdieua. Jedním z možných pohledů na tuto problematiku nabízí metodologický koncept symbolické komunikace, který představila münsterská historička Barbara Stollberg-Rilinger. Symbolická komunikace se odehrává na pozadí kolektivního systému hodnot, neboť jen v takovém případě je symbolické jednání srozumitelné. Prezentaci konkrétního účastníka raně novověkých vztahů je tedy možné studovat prostřednictvím symbolického jednání. Cílem práce bylo na základě takto stanovených východisek vytvořit historický obraz Smila Osovského z Doubravice. Předkládaná práce je rozdělena do několika oddílů. Autorka představuje Smila Osovského z Doubravice jako člena starožitného rodu a je vyložena povaha jeho vlády na panství Třebíč na základě jeho postoje k náboženství v době konfesionalizace. Autorka si také všímá majetkové reprezentace, která se odrazila v podobě rezidenčního sídla. V další části se práce zaměřuje na mocenskou komunikaci. Podle ní je možné sestavit obraz myšlenkového světa sociální skupiny, do které Smil Osovský jako konkrétní účastník raně novověkých vztahů náležel. Poslední oddíl práce, který je stěžejní, se věnuje budování konkrétního obrazu Smila Osovského prostřednictvím pohřebního kázání. Na takové homiletické dílo lze nazírat jako na symbolické médium zprostředkovávající prezentační strategii Smila Osovského. Autorka dospěla k závěru, že se Smil Osovský z Doubravice se prezentoval na prvním místě jako zbožný urozenec s odkazem na starožitnost rodu. Podstatná byla manifestace vlastních politických postojů s ohledem na zdůraznění zemských svobod. Lze říci, že byl budován očekávaný obraz raně novověkého aristokrata.