dc.contributor.advisor |
Graja, Milan |
|
dc.contributor.author |
Hrdina, Dominik
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-03T12:49:00Z |
|
dc.date.available |
2010-07-03T12:49:00Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/36461 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá emisními vlastnostmi vozidel s hmotností nad 3,5 tuny se zaměřením na vozidla městské hromadné dopravy poháněná pístovými spalovacími motory. Cílem práce je zpracovat výpočtovou metodiku pro určování emisí znečišťujících škodlivin, plynoucích z provozu těchto vozidel. V práci je popsán výpočtový model, vycházející z emisních limitů Evropské hospodářské komise, z empirických dat o pístových spalovacích motorech na uvažovaná paliva, z vlastností těchto paliv a dat o provozu vozidel městské hromadné dopravy. Výpočet je zpracován také v prostředí programu MS Excel. |
cze |
dc.format |
81 s. |
cze |
dc.format.extent |
1504901 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/zip |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
spalovací motor |
cze |
dc.subject |
nafta |
cze |
dc.subject |
CNG |
cze |
dc.subject |
škodliviny |
cze |
dc.subject |
emisní limity |
cze |
dc.subject |
výpočet emisí |
cze |
dc.subject |
internal combustion engine |
eng |
dc.subject |
Diesel |
eng |
dc.subject |
pollutants |
eng |
dc.subject |
emission standards |
eng |
dc.subject |
emission computation |
eng |
dc.title |
Návrh výpočtového modelu pro posuzování ekologických vlastností silničních motorových vozidel |
cze |
dc.title.alternative |
Design of computational model for assassement of road vehicles ecological characteristics |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2010 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma work deals with emission characteristics of vehicles above three and a half tons of weight, focusing on urban public transport vehicles propelled by internal combustion engines. The objective of the work is to set a computational model for determination of air pollutants resulting from actual traffic of these vehicles. The computational model is based on European emission standards, empirical internal combustion engines data, characteristics of considered fuels and data about traffic of urban public transport vehicles. Furthermore, the computational model is processed as a MS Excel spreadsheet application. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky-Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D22568 |
cze |
dc.identifier.signature |
D22568 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Při obhajobě diplomové práce diplomant komisi seznámil hlavním cílem, kterým byl návrh výpočtového modelu pro posuzování ekologických vlastností motorových vozidel, které se používají v městské hromadné dopravě, na základě podkladů získaných celkem ze 4 dopravních podniků. Na otázky oponenta i členů komise odpovídal věcně správně. |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |