dc.contributor.advisor |
Schmidová, Eva |
|
dc.contributor.author |
Hanus, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-03T11:26:19Z |
|
dc.date.available |
2010-07-03T11:26:19Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/36308 |
|
dc.description.abstract |
Tato práce pojednává o tváření hliníkových slitin a jejich aplikací u silničních dopravních vozidel. Je zde poukázáno na lomové vlastnosti hliníkových slitin. Zabývám se specifikacemi experimentálního hodnocení, jako jsou parametry experimentu, typ umístění tenzometru, postup při měření a rozsah experimentu. V praktické části byl experimentálně ověřen vliv rychlosti na dynamické lomové chování hliníku, kde byla provedena analýza lomového chování materiálu. Závěrem byly formulovány další potřebné kroky pro návaznost experimentu. |
cze |
dc.format |
71 s. |
cze |
dc.format.extent |
6713938 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
rázová zkouška tahem |
cze |
dc.subject |
zkouška rázem v ohybu |
cze |
dc.subject |
rázová pevnost |
cze |
dc.subject |
lomové vlastnosti |
cze |
dc.subject |
hliníkové písty |
cze |
dc.subject |
impact tesile crash test |
eng |
dc.subject |
Charpy impact test |
eng |
dc.subject |
impact strength |
eng |
dc.subject |
aluminum pistons |
eng |
dc.subject |
refractions properte |
eng |
dc.title |
Studium dynamického lomového chování slitiny hliníku |
cze |
dc.title.alternative |
Study of dynamic fracture behavior of aluminum alloy |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2010 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the use of aluminium alloys in transport engineering. Here are remit on break attributes of aluminium alloys are pointed which is specified in subchapters of break sturdiness and spreading of fatigue fissures. The next are adduces specifications of the experimental evaluation, which consists of experiment parameters, a tensiometer placement type, a measurement procedure and an experiment range. In practical part was experimentally prove influence speed at dynamic quaries properte of aluminium. The next I deal with to fraktography. The end I give the next steps to establishment of experiment. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky-Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D22563 |
cze |
dc.identifier.signature |
D22563 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Při obhajobě diplomové práce diplomant komisi seznámil s problematikou chování hliníkových při dynamickém namáhání,jejíž cílem bylo ověřit vliv rychlosti na dynamické lomové chování hliníkových slitin s aplikací na automobilový průmysl. Na otázky oponenta i komise odpovídal správně. |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |