dc.contributor.advisor |
Černá, Monika |
cze |
dc.contributor.author |
Kalus, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2010-06-17T20:27:26Z |
|
dc.date.available |
2010-06-17T20:27:26Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/36105 |
|
dc.description.abstract |
The thesis deals with teaching English to preschool children. Firstly, the fundamental theoretical issues connected to the topic are discussed. A particular attention is devoted to the question of optimal age for second language learning and to ELT methodology for the target age group; briefly, the role of a foreign
language teacher in the process of very early foreign language learning is addressed. Secondly, the empirical research is conducted with the aim of discovering whether the key didactic principles for teaching English to preschool
children are followed in the classroom practice in the selected nursery schools. The research utilises structured observations based on the video recordings, unstructured observations and an interview to elicit valuable data on the
investigated phenomena. The obtained results are evaluated and compared to the theory outlined in the first part of the paper. |
eng |
dc.format |
118 s. |
cze |
dc.format.extent |
1087185 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
výuka angličtiny |
cze |
dc.subject |
mateřské školy |
cze |
dc.subject |
předškolní děti |
cze |
dc.subject |
English language teaching |
eng |
dc.subject |
kindergarten |
eng |
dc.subject |
pre-school education |
eng |
dc.subject |
pre-school children |
eng |
dc.title |
Teaching English to Very Young Learners |
eng |
dc.title.alternative |
Výuka anglického jazyka u dětí předškolního věku |
cze |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Kostková, Klára |
cze |
dc.date.accepted |
2010 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Diplomová práce pojednává o výuce anglického jazyka u dětí předškolního věku. Nejprve jsou diskutovány fundamentální teoretické otázky spojené s daným tématem. Zvláštní pozornost je věnována otázce optimálního věku pro cizojazyčnou výuku a lingvodidaktické problematice výuky cizího jazyka u této věkové skupiny; stručně je také diskutována role učitele cizího jazyka. Následně je realizován empirický výzkum s cílem zjistit, do jaké míry jsou základní lingvodidaktické principy pro velmi ranou cizojazyčnou výuku respektovány ve výuce angličtiny ve vybraných mateřský školách. Pro realizaci vlastního výzkumu je využito strukturovaných observací založených na videozáznamu, nestrukturovaného pozorování a rozhovoru. Získaná data jsou srovnána s teoretickými východisky diskutovanými v první části práce. |
cze |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D22740 |
cze |
dc.identifier.signature |
D22740 |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |