Komplexní výpočtové modelování pneumatik

Show simple item record

dc.contributor.author Krmela, Jan
dc.date.accessioned 2010-05-25T12:49:26Z
dc.date.available 2010-05-25T12:49:26Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/35713
dc.description.abstract Habilitační práce se zabývá systémovým přístupem k výpočtovému modelování složitých kompozitů v automobilech jako jsou pneumatiky s bližším zaměřením na kompozitní části pláště pneumatik a to na ocelokordové nárazníky. Komplexní pojetí tvorby výpočtových modelů na bázi metody konečných prvků (MPK) vychází z experimentálního stanovení materiálových charakteristik elastomerů a kompozitních prvků pláště jako vstupních parametrů do výpočtů. Prezentovány jsou výpočtové modely pláště pneumatiky, které v sobě zahrnují všechny podstatné vstupní údaje pro deformačně-napěťové analýzy, které se dají rozšířit na modely pro výpočty dynamických a kombinovaných stavů zatěžování pneumatik. Pracovní postupy a formy analýz lze uplatnit i pro jiné typy složitých kompozitních prvků. cze
dc.format 118 s., 1 s. příloh cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.subject bezpečnost vozidel cze
dc.subject pneumatiky cze
dc.subject deformace cze
dc.subject degenerační procesy cze
dc.subject Modelování cze
dc.subject vehicle safety eng
dc.subject tyres eng
dc.subject deformation eng
dc.subject degenerative processes eng
dc.subject modeling eng
dc.title Komplexní výpočtové modelování pneumatik cze
dc.title.alternative The complex computational modelling of tyres eng
dc.type habilitační práce cze
dc.date.accepted 2009 cze
dc.description.abstract-translated The habilitation thesis deals with a system approach to computational modelling of complex automobile composites as are tyres with further focus on composite structures of tyres namely steel-cord belts. The complex approach to creation of computational models based on Finite Element Method (FEM) requires the experimental defining of material characteristics of elastomers and composite elements of a tyre which will be used as inputs to the computational models. In this thesis, the computational models of a tyre, including all necessary inputs for stain-stress analyses, are presented. The models can be expanded to models for dynamic analysis and combine loading states of tyres. It's possible the working process and analysis from applied for other type of complex composite elements. eng
dc.description.department Katedra dopravních prostředků a diagnostiky cze
dc.thesis.degree-name doc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D21574 cze
dc.identifier.signature D21574
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account