dc.contributor.author |
Krmela, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2010-05-25T12:49:26Z |
|
dc.date.available |
2010-05-25T12:49:26Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/35713 |
|
dc.description.abstract |
Habilitační práce se zabývá systémovým přístupem k výpočtovému modelování složitých kompozitů v automobilech jako jsou pneumatiky s bližším zaměřením na kompozitní části pláště pneumatik a to na ocelokordové nárazníky. Komplexní pojetí tvorby výpočtových modelů na bázi metody konečných prvků (MPK) vychází z experimentálního stanovení materiálových charakteristik elastomerů a kompozitních prvků pláště jako vstupních parametrů do výpočtů. Prezentovány jsou výpočtové modely pláště pneumatiky, které v sobě zahrnují všechny podstatné vstupní údaje pro deformačně-napěťové analýzy, které se dají rozšířit na modely pro výpočty dynamických a kombinovaných stavů zatěžování pneumatik. Pracovní postupy a formy analýz lze uplatnit i pro jiné typy složitých kompozitních prvků. |
cze |
dc.format |
118 s., 1 s. příloh |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.subject |
bezpečnost vozidel |
cze |
dc.subject |
pneumatiky |
cze |
dc.subject |
deformace |
cze |
dc.subject |
degenerační procesy |
cze |
dc.subject |
Modelování |
cze |
dc.subject |
vehicle safety |
eng |
dc.subject |
tyres |
eng |
dc.subject |
deformation |
eng |
dc.subject |
degenerative processes |
eng |
dc.subject |
modeling |
eng |
dc.title |
Komplexní výpočtové modelování pneumatik |
cze |
dc.title.alternative |
The complex computational modelling of tyres |
eng |
dc.type |
habilitační práce |
cze |
dc.date.accepted |
2009 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The habilitation thesis deals with a system approach to computational modelling of complex automobile composites as are tyres with further focus on composite structures of tyres namely steel-cord belts. The complex approach to creation of computational models based on Finite Element Method (FEM) requires the experimental defining of material characteristics of elastomers and composite elements of a tyre which will be used as inputs to the computational models. In this thesis, the computational models of a tyre, including all necessary inputs for stain-stress analyses, are presented. The models can be expanded to models for dynamic analysis and combine loading states of tyres. It's possible the working process and analysis from applied for other type of complex composite elements. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-name |
doc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D21574 |
cze |
dc.identifier.signature |
D21574 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |