Abstrakt:
Implementace nového ERP systému je nesnadný proces, plný obtížných a konfliktních situací, které bohužel v časovém intervalu od počáteční koncepce do dokončení, mohou způsobit větší či menší deformaci původních záměrů. Přestože většina implementátorů se snaží předejít konfliktům pečlivou přípravou implementace od analýzy požadavků po zajištění a nastavení správy a údržby, dokáží po mnohaletých zkušenostech označit standardní konflikty v průběhu implementace a připravit se na ně, nevyzpytatelným prvkem, který jejich přípravu může zcela eliminovat, je zákazník. Zákaz-ník, uživatel – provozovatel systému ERP, který sám v síti vlastních požadavků a omezení, jen těžko hledá optimální cestu.
Obvyklé a téměř standardní konflikty v rámci implementace ERP systému lze názorně a jednodu-še utřídit do čtvercové symetrické matice. Toto jednoduché uspořádání ukazuje základní střety sedmi klíčových bodů, které vymezují hranice procesu implementace. Ty jsou určené požadavky, možnost-mi a omezením budoucího provozovatele. V matici označované konflikty jsou kritické oblasti, které mají jasné příčiny a důsledky. Článek se věnuje vymezení jednotlivých kritických oblastí a obsahuje návrhy na prevenci potenciálních problémů.