Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Potěšil, Tomáš |
|
dc.contributor.author |
Molková, Tatiana |
|
dc.date.accessioned |
2009-12-09T07:43:31Z |
|
dc.date.available |
2009-12-09T07:43:31Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/35226 |
|
dc.description.abstract |
By analyzing the transport connections between Olomouc city and the villages situated in the region and along the line of the local railways, the offer of railway and regional bus connections, their frequency and journey time was compared.
For the railway services the flows of passengers between Olomouc and the region were evaluated for each route. On the basis of the strength of passenger flow, condition of track and possibility of passengers increasing in the future the route for application of the Tram – Train concept was chosen.
On this designated route the form of Tram–Train concept was found to have low financial and time expenditure for infrastructure construction. On the basis of an evaluation of the costs and the sustainability of the proposal within European Union guidelines, the realisation of a Tram-Train project appears justified. |
eng |
dc.format |
s. 91-101 |
cze |
dc.format |
p. 91-101 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 12 (2006) |
eng |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
dopravní vztahy |
cze |
dc.subject |
Olomoucký kraj |
cze |
dc.subject |
železniční doprava |
cze |
dc.subject |
autobusová doprava |
cze |
dc.subject |
Tram - Train systém |
cze |
dc.title |
The tram-train system application in Olomouc region |
eng |
dc.type |
Article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Při analýze dopravních vztahů mezi městem Olomouc a obcemi regionu ležících na jednotlivých železničních tratích byla porovnána nabídka spojů, jejich četnost a doba jízdy v železniční a autobusové dopravě.
U železniční dopravy byly vyčísleny proudy cestujících mezi městem Olomouc a regionem pro jednotlivé tratě. Na základě velikosti přepravních proudů, stavu tratí a možností nárůstu cestujících byla vybrána železniční trať vhodná pro aplikaci systému Tram – Train.
Na vybrané železniční trati byla komplexně řešena podoba systému Tram – Train při snaze o minimalizaci časových a finančních nákladů pro realizaci. Na základě vyčíslených nákladů a přínosu oblasti bylo provedeno zdůvodnění možné realizace. |
cze |
dc.identifier.signature |
47578-12 |
|
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|