dc.contributor.advisor |
Černá, Monika |
|
dc.contributor.author |
Milerová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2009-07-16T12:18:48Z |
|
dc.date.available |
2009-07-16T12:18:48Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/34533 |
|
dc.description.abstract |
This paper discusses, by the means of case study, approaches towards problems of pupils with specific learning difficulties in lessons of English language on elementary school and tries to suggest suitable strategies and techniques. Theoretical part, deals with terminology of specific learning difficulties; dyslexia and attention deficit hyperactivity disorder, its symptoms and theory of techniques and strategies by various authors. Practical part is divided into two parts: the pre-research and main research. The pre-research focuses on specifying the area of difficulty of the pupil and his learning style. |
eng |
dc.format |
57 s. |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
specifické poruchy učení |
cze |
dc.subject |
dyslexie |
cze |
dc.subject |
angličtina |
cze |
dc.subject |
techniky a strategie |
cze |
dc.subject |
učební styly |
cze |
dc.subject |
případové studie |
cze |
dc.subject |
specific learning difficulties |
eng |
dc.subject |
dyslexia |
eng |
dc.subject |
English |
eng |
dc.subject |
techniques and strategies |
eng |
dc.subject |
learning styles |
eng |
dc.subject |
case studies |
eng |
dc.title |
Techniques and strategies in teaching English to a learner with dyslexia |
eng |
dc.title.alternative |
Techniky a strategie ve výuce angličtiny žáka s dyslexií |
cze |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2008 |
|
dc.description.abstract-translated |
Tato práce diskutuje nástroji případové studie přístupy k problematice dětí se specifickými poruchami učení v hodinách anglického jazyka na základní škole a navrhuje vhodné strategie a techniky .Teoretická část se věnuje terminologii specifických poruch učení, dyslexie a syndromu ADHD, jejich symptomech a o teorii technik a strategií různých autorů. Praktická část je rozdělena na dvě části: předvýzkum a vlastní výzkum. Předvýzkum se soustředí na specifikaci oblasti problémů daného žáka a jeho učebního stylu. |
cze |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D19775 |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |