Digitální knihovnaUPCE
 

Hodnocení jazykové dovednosti: Komparativní studie standardizovaných testů

Diplomová práce
Náhled není k dispozici

Datum publikování

2008

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This thesis deals with comparison of standardised tests of English language. The introductory chapter provides an insight into the field of language testing, its interrelationship with teaching, and different types of tests and testing. The theoretical part introduces criteria against which language tests should be measured, test specifications and different approaches to language testing with emphasis laid on communicative language testing. The last two chapters of the theoretical part introduce theoretical framework of communicative competence and test techniques, two categories which will be used as the basis for the research which will be carried out in the practical part of the thesis.

Rozsah stran

131 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství pro základní školy

Signatura tištěné verze

D19779

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

testování, testy, komunikativní kompetence, techniky testování, FCE, Communicator, testing, tests, communicative competence, test techniques, FCE, Communicator

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced