dc.contributor.advisor |
Kout, Jan |
|
dc.contributor.author |
Hojka, Přemysl
|
|
dc.date.accessioned |
2009-07-03T14:01:01Z |
|
dc.date.available |
2009-07-03T14:01:01Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/34383 |
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem zkušebního zařízení pro měření charakteristik nárazníků železničních nákladních vozů (závislost působící síly na stlačení), aniž by nárazník byl demontován z vozu. Obsahuje základní rozdělení nárazníků podle normy EN 15 551: 2008, jejich dimenzování na zkušební síly odpovídající této normě a také základní pevnostní údaje rámů a jiných prvků železničních nákladních vozů. Popisuje některá jednodušší řešení zkušebního zařízení s odůvodněním jejich nerealizovatelnosti. Vlastní návrh zkušebního zařízení je na principu stlačovadla, obepínajícího celý nákladní vůz. Přiložená výkresová dokumentace vychází ze základních pevnostních výpočtů a obsahuje hlavní části celého zkušebního zařízení. |
cze |
dc.format |
49 s. |
cze |
dc.format.extent |
3965162 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
fright car buffer |
eng |
dc.subject |
testing device |
eng |
dc.subject |
dignostics |
eng |
dc.subject |
railway freight car |
eng |
dc.subject |
železniční nárazníky |
cze |
dc.subject |
zkušební zařízení |
cze |
dc.subject |
Diagnostika |
cze |
dc.subject |
železniční nákladní vozy |
cze |
dc.title |
Zkušební zařízení pro diagnostiku nárazníků nákladních vozů |
cze |
dc.title.alternative |
Testing device for diagnostics of freight wagons buffers |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
DOŠEK, Aleš |
|
dc.date.accepted |
2009 |
|
dc.description.abstract-translated |
This theses concern on design of testing device for railway freight car buffers. Measured relation between force and compression should be acquired without dismantling the buffer out of the freight car. The theses includes basic separation of the buffers and their sizing for testing loads, all acording to EN 15 551: 2008, and strength of relevant parts of freight car?s frame. It describes some simpler solutions of testing device with reasons of their improper realisation. Design of testing device is based on compressing bench, embraceing the whole freight car. Enclosed drawings of main parts of device come out from basic strenght calculations. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky-Kolejová vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D20832 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |