dc.contributor.advisor |
Paulovič, Jaroslav |
|
dc.contributor.author |
Vojtová, Táňa
|
|
dc.date.accessioned |
2009-06-22T15:36:24Z |
|
dc.date.available |
2009-06-22T15:36:24Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/33406 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá šikanou na základní škole jako nemocí napadající harmonické vztahy ve skupině, jejími důsledky na agresora, na oběť, i na ostatní členy skupiny. Zaměřuje se na důležitost zdravých sociálních vztahů uvnitř školních tříd coby prevenci šikany a ukazuje, jak mohou rodiče a pedagogové poskytnout první pomoc šikanované oběti. V závěru se práce hlouběji věnuje konkrétním postojům žáků druhého stupně základní školy k šikaně a jejich návrhům na nejvhodnější řešení tohoto problému. |
cze |
dc.format |
74 s. |
cze |
dc.format.extent |
1410171 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
Bullying |
eng |
dc.subject |
aggressor |
eng |
dc.subject |
victims |
eng |
dc.subject |
aggression |
eng |
dc.subject |
social relations |
eng |
dc.subject |
Šikana |
cze |
dc.subject |
agresoři |
cze |
dc.subject |
oběťi |
cze |
dc.subject |
agrese |
cze |
dc.subject |
sociální vztahy |
cze |
dc.title |
Šikana na základní škole jako důsledek nezdravých vztahů ve třídě |
cze |
dc.title.alternative |
Bullying at primary school as a result of unsound relationships in a class |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Trousil, Michal |
|
dc.date.accepted |
2009 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with bullying in basic schools depicting it as an illness of harmonic relationships in a group of pupils, which is a result of an aggressor´s behaviour. Furthermore, it shows the impact of bullying on the victims and other members of the group as well. In the work there is also to be found a part concerning the significance of sound social relationships within school classes as a prevention of bullying. It also describes how important role parents and teachers may play in helping the victim. Eventually it analyses particular approaches of pupils of the second grade towards bullying and their proposals to solve this problem |
eng |
dc.description.department |
Katedra sociálních věd |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociologie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D20051 |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociologie |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |