Digitální knihovnaUPCE
 

Reflection of educational aims in LSP syllabi

Článekpeer-reviewedpublished
Náhled není k dispozici

Datum publikování

2003

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

The paper deals with traditional problem of ESP courses - big discrepancies in standards and competences of first year students at universities, which to a large degree restricts learning processes. Educational objectives are illustrated on an example of business English course for the students of the Faculty of Economics and Administration at University of Pardubice. As a possible way of improving the situation it gives an overview of educational objectives based on learning domains and practical examples of their application. Consequently derived key words are employed as a scheme for reviewing the syllabus and can provide the teachers with a checklist possibly functioning as criteria for evaluation and feedback.

Rozsah stran

p. 121-130

ISSN

1211-6629
1211-6629

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 8 (2002)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47334

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

výuka jazyků, pedagogika, vyučovací metody

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced