Der Daltonplan - ein aktuelles Modell für Förderung selbstständigen und eigenverantwortlichen Lerners und Arbeitens an der Sekundarschule

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Popp, Susanne
dc.date.accessioned 2009-03-12T16:07:35Z
dc.date.available 2009-03-12T16:07:35Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.issn 1211-6629
dc.identifier.issn 1211-6629
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/32550
dc.description.abstract Obsáhlá studie Susanne Popp, která patří v současnosti k hlavním znalcům problematiky daltonského plánu v Evropě, se zabývá celkovým zhodnocením dosavadních zkušeností s organizováním škol (především druhého stupně) podle daltonského plánu. Po úvodních historických pasážích, popisujících vznik a vývoj daltonského plánu a jeho rozšiřování v průběhu 20. století se autorka věnuje objasnění principu pedagogické koncepce tvůrkyně daltonského plánu H. Parkhurstové, totiž svobodu, spoluprací a samostatností. Pro nás je zajímavé, že se autorka nevyhnula ani československým zkušenostem s daltonskýn plánem v meziválečném období. Na základě vlastních šetření autorka popisuje praktickou realizaci některých organizačních forem v současných školách a uvádí jejich pedagogické efekty v rámci školní výchovy a vzdělávání. V závěru se autorka věnuje možnostem uplatnění daltonského plánu v perspektivních úvahách o budoucnosti evropského školství a dospívá k názoru, který koresponduje s názory předních tvůrců modelu efektivní školy (K. Both, P. Salin, H. von Hentig): jde o stálou aktuálnost daltonského plánu a jeho využívání pro naplnění současných a perspektivních úkolů a cílů školy. cze
dc.format p. 243-262 eng
dc.format.extent cze
dc.format.mimetype cze
dc.language.iso ger
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 8 (2002) eng
dc.rights cze
dc.subject reformní pedagogika cze
dc.subject daltonský plán cze
dc.subject školské systémy cze
dc.subject evropská výchova cze
dc.subject pedagogické směry cze
dc.title Der Daltonplan - ein aktuelles Modell für Förderung selbstständigen und eigenverantwortlichen Lerners und Arbeitens an der Sekundarschule ger
dc.type Article eng
dc.identifier.signature 47334
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng


Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet