Vzdělávací soustava a jednota vědění

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Tulka, Jiří
dc.date.accessioned 2009-03-12T16:07:34Z
dc.date.available 2009-03-12T16:07:34Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.issn 1211-6629
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/32549
dc.description.abstract The idea of integrated learning can be viewed from man different stadpoints. In any case, it must rest against the demand for the integrity of the scientific system and for the integrity of the education of humankind. Although in this concept, the thought reaches far beyond the borders of the elementary school education programme. The 20th century is marked by an extraordinary growth in the knowledge of mutual relationships on different levels of the empirical entily ("the century of vertical integration"). This fact should become the basic of the construction of the final model of the general education. The author of the article strives to emphasise the key moments upon which the model characterised above should rest. eng
dc.format p. 235-248 eng
dc.format.extent 95752 bytes
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 6 (2000) eng
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject vědění cze
dc.subject vzdělávací systémy cze
dc.subject poznání cze
dc.subject historický vývoj cze
dc.title Vzdělávací soustava a jednota vědění cze
dc.type article eng
dc.identifier.signature 47334
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet