Vzdělávací soustava a jednota vědění
ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublishedSoubory
Datum publikování
2001
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The idea of integrated learning can be viewed from man different stadpoints. In any case, it must rest against the demand for the integrity of the scientific system and for the integrity of the education of humankind. Although in this concept, the thought reaches far beyond the borders of the elementary school education programme. The 20th century is marked by an extraordinary growth in the knowledge of mutual relationships on different levels of the empirical entily ("the century of vertical integration"). This fact should become the basic of the construction of the final model of the general education. The author of the article strives to emphasise the key moments upon which the model characterised above should rest.
Rozsah stran
p. 235-248
ISSN
1211-6629
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 6 (2000)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
47334
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
vědění, vzdělávací systémy, poznání, historický vývoj