Digitální knihovnaUPCE
 

Vzdělávací soustava a jednota vědění

Článekpeer-reviewedpublished
Náhled není k dispozici

Datum publikování

2001

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

The idea of integrated learning can be viewed from man different stadpoints. In any case, it must rest against the demand for the integrity of the scientific system and for the integrity of the education of humankind. Although in this concept, the thought reaches far beyond the borders of the elementary school education programme. The 20th century is marked by an extraordinary growth in the knowledge of mutual relationships on different levels of the empirical entily ("the century of vertical integration"). This fact should become the basic of the construction of the final model of the general education. The author of the article strives to emphasise the key moments upon which the model characterised above should rest.

Rozsah stran

p. 235-248

ISSN

1211-6629

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 6 (2000)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47334

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

vědění, vzdělávací systémy, poznání, historický vývoj

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced