Digitální knihovnaUPCE
 

Demokratie im Klassenzimmer

ČlánekStatus neznámýpeer-reviewedpublished
Náhled není k dispozici

Datum publikování

2003

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Manfred Borchert, jeden z předních tvůrců koncepce volné německé školy, dlouholetý učitel a zakladatel Volné školy v Bochumi a tajemník Evropského fóra pro svobodu ve výchově (EFFE) se ve svém příspěvku, který byl přednesen v rámci přednáškového cyklu na Pedagogické fakultě UK v Praze v roce 2000 ve spolupráci se Vzdělávací nadací Jana Husa (Brno), zabývá problematikou míry demokracie ve školách. V úvodu postihuje možnosti demokratičnosti školy jako instituce a na základě názorů J. Deweye prezentuje praktické řešení školy jako demokratické instituce, přičemž využívá příkladů z reformně pedagogického hnutí. Hlavním smyslem textu je prezentace praktických příkladů z působení vybraných škol (Summerhill, Volné školy v Německu, Sudbury Valley School v USA a freinetovské školy), přičemž bohatě využívá vlastních zkušeností. V závěru textu uvádí Borchert některé předpoklady pro úspěšné zavádění demokratických životních a pracovních forem do školy. Práce je opatřena rozšiřující bibliografií.

Rozsah stran

p. 187-198

ISSN

1211-6629
1211-6629

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 8 (2002)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47334

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

pedagogické směry, demokracie, školské systémy, reformní pedagogika

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced