Demokratie im Klassenzimmer
ČlánekStatus neznámýpeer-reviewedpublished Náhled není k dispozici
Datum publikování
2003
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Manfred Borchert, jeden z předních tvůrců koncepce volné německé školy, dlouholetý učitel a zakladatel Volné školy v Bochumi a tajemník Evropského fóra pro svobodu ve výchově (EFFE) se ve svém příspěvku, který byl přednesen v rámci přednáškového cyklu na Pedagogické fakultě UK v Praze v roce 2000 ve spolupráci se Vzdělávací nadací Jana Husa (Brno), zabývá problematikou míry demokracie ve školách. V úvodu postihuje možnosti demokratičnosti školy jako instituce a na základě názorů J. Deweye prezentuje praktické řešení školy jako demokratické instituce, přičemž využívá příkladů z reformně pedagogického hnutí. Hlavním smyslem textu je prezentace praktických příkladů z působení vybraných škol (Summerhill, Volné školy v Německu, Sudbury Valley School v USA a freinetovské školy), přičemž bohatě využívá vlastních zkušeností. V závěru textu uvádí Borchert některé předpoklady pro úspěšné zavádění demokratických životních a pracovních forem do školy. Práce je opatřena rozšiřující bibliografií.
Rozsah stran
p. 187-198
ISSN
1211-6629
1211-6629
1211-6629
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 8 (2002)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
47334
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
pedagogické směry, demokracie, školské systémy, reformní pedagogika