Současný stav vzdělávání učitelů anglického jazyka na Katedře anglistiky a amerikanistiky Fakulty humanitních studií Univerzity Pardubice
Článekpeer-reviewedpublished Náhled není k dispozici
Datum publikování
2003
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The case study forms a part of the British Council project Evaluation of Support for English Language Teaching in the Czech Republic. The main aim was to characterise the present state of pre-service ELTE at the Department of British and American Studies, Faculty of Humanities, University of Pardubice, and find out what influenced the process of its development. Two main issues were considered: the overall training process and teacher trainer's professional thinking. The area investigated within the overall training process issue was the curriculum, whereas within the overall teacher trainers' professional thinking, their perceptions of their own work, their professional development and thinking processes were investigated.
Rozsah stran
p. 131-158
ISSN
1211-6629
1211-6629
1211-6629
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 8 (2002)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
47334
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
vzdělávání učitelů, výuka angličtiny, studie