ISO 9000, TQM and Central Europe
ČlánekStatus neznámýpeer-reviewedpublishedSoubory
Datum publikování
1999
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
ISO 9000 specifivally and TQM generally are one of paradigms of the end of 1990s. An approach of the Central European managers to quality management is described in the article. Several premises hidden beyond managerial thinking make obstacles to successful implementation of ISO 9000, mainly beliefs to commands, obsolete centralized organizational structure, different kinds of management protection from responsibility, lack of conceptual information about TQM, short term goals, and inability to create a new company culture focused to prevention. Reasons are discussed in the article. Significant shift in training of managers must be made to obtain necessary skill and approach to people - generally, in shift of their mental models and company culture.
Rozsah stran
s. 227-231
p. 227-231
p. 227-231
ISSN
1211-555X
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series D Faculty of Economics and Administration. 4 (1999)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
47940
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
střední Evropa, Ekonomika, systémy jakosti podniku, Total Quality Management, ISO 9000, podniky