Digitální knihovnaUPCE
 

ISO 9000, TQM and Central Europe

ČlánekStatus neznámýpeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

1999

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

ISO 9000 specifivally and TQM generally are one of paradigms of the end of 1990s. An approach of the Central European managers to quality management is described in the article. Several premises hidden beyond managerial thinking make obstacles to successful implementation of ISO 9000, mainly beliefs to commands, obsolete centralized organizational structure, different kinds of management protection from responsibility, lack of conceptual information about TQM, short term goals, and inability to create a new company culture focused to prevention. Reasons are discussed in the article. Significant shift in training of managers must be made to obtain necessary skill and approach to people - generally, in shift of their mental models and company culture.

Rozsah stran

s. 227-231
p. 227-231

ISSN

1211-555X

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series D Faculty of Economics and Administration. 4 (1999)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47940

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

střední Evropa, Ekonomika, systémy jakosti podniku, Total Quality Management, ISO 9000, podniky

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced