Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Kavička, Antonín |
|
dc.date.accessioned |
2009-03-12T15:53:17Z |
|
dc.date.available |
2009-03-12T15:53:17Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/32107 |
|
dc.description.abstract |
Článek popisuje originální architekturu simulačního modelu, která je založena na konceptu kooperujících autonomních agentů. Každý agent představuje samostatný řídící modul, jenž je zodpovědný za správu určité části modelu a v případě výskytu problému, který není schopen sám řešit, využívá kooperaci s ostatními agenty. Agenti sestávají ze specializovaných komponentů, které jsou zaměřeny na vykonávání jednotlivých funkcí agenta. Chování agenta je možné velmi pružně modifikovat "výměnou" jeho požadovaného komponentu což přispívá k vysoké flexibilitě celého modelu. Zmíněný koncept tvorby simulačního modelu poskytuje řadu výhod z nichž za hlavní je možné považovat: - podobnost struktury modelu struktuře modelovaného systému, - modulárnost systému a z toho vyplývající znovupoužitelnost jeho jednotlivých modulů, - integrace člověka jako jednoho z rozhodovacích, resp. poradních komponentů systému, - podpora vytváření spíše zobecněných než jednoúčelových simulačních modelů, - možnost, aby experimentátor mohl vytvářet konfigurace modelu a simulační scénáře editačními prostředky, bez nutnosti zásahu do kódu programu, - podpora spojování modelů do sítí, a tedy podpora budování modelů sítí a sítě modelů. Agentová architektura simulačního modelu byla s úspěchem aplikována při tvorbě komplexního modelu železničního seřaďovacího nádraží a otestována v řadě zákaznických projektů, v jejichž rámci byly uplatněny všechny výše uvedené výhody zmíněné architektury. |
cze |
dc.format |
s. 105-120 |
cze |
dc.format |
p. 105-120 |
eng |
dc.format.extent |
93428 bytes |
cze |
dc.format.extent |
93428 bytes |
eng |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
eng |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 7 (2001) |
eng |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
simulační modely |
cze |
dc.subject |
projektování systémů |
cze |
dc.subject |
provoz |
cze |
dc.subject |
řídící programy |
cze |
dc.subject |
simulační metody |
cze |
dc.title |
Aplikace paradigmatu autonomních agentů na architekturu simulačního modelu |
cze |
dc.type |
Article |
eng |
dc.identifier.signature |
47578 |
|
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|