Použitie diskrétneho procesu zhromažďovania s dvomi triedami priorít pri riadení železničnej dopravy pri výluke koľaje
ČlánekStatus neznámýpeer-reviewedpublishedSoubory
Datum publikování
2002
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Článek se věnuje problematice aplikace diskrétního procesu shromažďování při řízení železniční dopravy při výluce koleje mezi dvěma stanicemi. Předpokládáme, že vlaky přijíždějící do stanice v každém směru respektují Poissonove pravděpodobnostní rozdělení a jsou na odstavní koleji řazeny v pořadí jejich příchodu. V příspěvku se dále uvádí jednoduchý postup aproximace střední hodnoty počtu vlaků v závislosti na velikosti obsluhovací kapacity a zatížení systému, který umožnuje jednodušší způsob získávání potřebných charakteristik procesu. Optimální časové řízení přepravy přes uzavřený úsek trati rozděluje časový cyklus přejezdu vlaků mezi oba směry tak, aby se minimalizoval celkový pobyt vlaků v stanici pro oba směry. Vzhledem k různosti druhů vlaků přicházejících do stanice, uvažujeme dále o jejich rozdělení do dvou tříd priorit a uvádíme metodu optimálního rozdělení dané obslužní kapacity každého směru pro třídy priorit.
Rozsah stran
s. 145-157
p. 145-157
p. 145-157
ISSN
1211-6610
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 7 (2001)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
47578
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
optimalizační metody, výluky, řízení dopravy, diskrétní systémy, vlaky, průjezdnost