Digitální knihovnaUPCE
 

Použitie diskrétneho procesu zhromažďovania s dvomi triedami priorít pri riadení železničnej dopravy pri výluke koľaje

Článekpeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

2002

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Článek se věnuje problematice aplikace diskrétního procesu shromažďování při řízení železniční dopravy při výluce koleje mezi dvěma stanicemi. Předpokládáme, že vlaky přijíždějící do stanice v každém směru respektují Poissonove pravděpodobnostní rozdělení a jsou na odstavní koleji řazeny v pořadí jejich příchodu. V příspěvku se dále uvádí jednoduchý postup aproximace střední hodnoty počtu vlaků v závislosti na velikosti obsluhovací kapacity a zatížení systému, který umožnuje jednodušší způsob získávání potřebných charakteristik procesu. Optimální časové řízení přepravy přes uzavřený úsek trati rozděluje časový cyklus přejezdu vlaků mezi oba směry tak, aby se minimalizoval celkový pobyt vlaků v stanici pro oba směry. Vzhledem k různosti druhů vlaků přicházejících do stanice, uvažujeme dále o jejich rozdělení do dvou tříd priorit a uvádíme metodu optimálního rozdělení dané obslužní kapacity každého směru pro třídy priorit.

Rozsah stran

s. 145-157
p. 145-157

ISSN

1211-6610

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 7 (2001)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47578

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

optimalizační metody, výluky, řízení dopravy, diskrétní systémy, vlaky, průjezdnost

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced