dc.contributor.author |
Koreisová, Gabriela |
|
dc.contributor.author |
Koreis, Josef |
|
dc.date.accessioned |
2009-03-12T15:52:46Z |
|
dc.date.available |
2009-03-12T15:52:46Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/32078 |
|
dc.description.abstract |
V příspěvku je proveden výpočet časového průběhu kmitání kola a kmitání karoserie při přejezdu klínové překážky. Pneumatika vozidla je modelována jako pneumatická pružina s nelineární charakteristikou a s nenulovým koeficientem tlumení. Systém obsahuje dvojčinný hydraulický tlumič. Závěs kola vozidla tvoří dvě vahadla paralelogramu, mechanická šroubová pružina, dvojčinný hydraulický tlumič a kolo s pneumatikou. Je porovnán vliv použití jednočinného a dvojčinného hydraulického tlumiče a vliv rychlosti jízdy na průběh kmitání karoserie nad kolem. |
cze |
dc.format |
s. 27-40 |
cze |
dc.format |
p. 27-40 |
eng |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 11(2005) |
eng |
dc.subject |
jednočinné hydraulické tlumiče |
cze |
dc.subject |
dvojčinné hydraulické tlumiče |
cze |
dc.subject |
kmitání kola a karoserie |
cze |
dc.subject |
výpočet časového průběhu |
cze |
dc.title |
Vlastnosti hydraulického tlumiče vozidel |
cze |
dc.title.alternative |
Properties the hydraulic car-damper |
eng |
dc.type |
Article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
The paper investigates the time course of the vibrations of the wheel and the vehicle body during crossing a wedge-shaped obstacle. The tyre is modelled as a pneumatic spring with nonlinear characteristics and non-zero coefficient of damping. The system contains a double-acting hydraulic shock absorber. The wheel suspension in a vehicle consists of two levers forming a parallelogram, a spiral spring, double-acting hydraulic shock absorber, and a wheel with a tyre. The response for a single-acting and double-acting hydraulic absorber is compared, and the influence studied of the vehicle velocity on the time course of vibrations of the car body above the wheel. |
eng |
dc.identifier.signature |
47578 |
|
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |