Vlastnosti hydraulického tlumiče vozidel

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Koreisová, Gabriela
dc.contributor.author Koreis, Josef
dc.date.accessioned 2009-03-12T15:52:46Z
dc.date.available 2009-03-12T15:52:46Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.issn 1211-6610
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/32078
dc.description.abstract V příspěvku je proveden výpočet časového průběhu kmitání kola a kmitání karoserie při přejezdu klínové překážky. Pneumatika vozidla je modelována jako pneumatická pružina s nelineární charakteristikou a s nenulovým koeficientem tlumení. Systém obsahuje dvojčinný hydraulický tlumič. Závěs kola vozidla tvoří dvě vahadla paralelogramu, mechanická šroubová pružina, dvojčinný hydraulický tlumič a kolo s pneumatikou. Je porovnán vliv použití jednočinného a dvojčinného hydraulického tlumiče a vliv rychlosti jízdy na průběh kmitání karoserie nad kolem. cze
dc.format s. 27-40 cze
dc.format p. 27-40 eng
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 11(2005) eng
dc.subject jednočinné hydraulické tlumiče cze
dc.subject dvojčinné hydraulické tlumiče cze
dc.subject kmitání kola a karoserie cze
dc.subject výpočet časového průběhu cze
dc.title Vlastnosti hydraulického tlumiče vozidel cze
dc.title.alternative Properties the hydraulic car-damper eng
dc.type Article eng
dc.description.abstract-translated The paper investigates the time course of the vibrations of the wheel and the vehicle body during crossing a wedge-shaped obstacle. The tyre is modelled as a pneumatic spring with nonlinear characteristics and non-zero coefficient of damping. The system contains a double-acting hydraulic shock absorber. The wheel suspension in a vehicle consists of two levers forming a parallelogram, a spiral spring, double-acting hydraulic shock absorber, and a wheel with a tyre. The response for a single-acting and double-acting hydraulic absorber is compared, and the influence studied of the vehicle velocity on the time course of vibrations of the car body above the wheel. eng
dc.identifier.signature 47578
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet