Vliv kovokeramického brzdového špalíku na mikrografii povrchu jízdní plochy železničního kola
Článekpeer-reviewedpublishedSoubory
Datum publikování
2002
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato práce se zabývá vlivem kovokeramického třecího materiálu brzdového špalíku na drsnost povrchu jízdní plochy kola lokomotiv řady 111. Závěry k této problematice vyplynuly z porovnávacích měření provedených na dvou hnacích vozidlech uvedené řady. Jedna lokomotiva měla osazeny brzdové špalíky z kovokeramického třecího materiálu Diafrikt K4 a druhá měla klasické litinové špalíky. Zjištěné hodnoty potvrdily rozdílné drsnosti jízdní plochy kol, které jsou v třecí protiploše k špalíkům Diafrikt K4 oproti špalíkům litinovým. Rozdíl je ovšem oproti velmi malý a nepotvrzuje teorii vysokého stupně vyleštění jízdní plochy kola kovokeramickým třecím materiálem.
Rozsah stran
s. 69-84
p. 69-84
p. 69-84
ISSN
1211-6610
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 7 (2001)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
47578
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
brzdové obložení, kovokeramické slitiny, železniční kola, jízdní plochy, lokomotivy, testování