Digitální knihovnaUPCE
 

Vliv kovokeramického brzdového špalíku na mikrografii povrchu jízdní plochy železničního kola

Článekpeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

2002

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Tato práce se zabývá vlivem kovokeramického třecího materiálu brzdového špalíku na drsnost povrchu jízdní plochy kola lokomotiv řady 111. Závěry k této problematice vyplynuly z porovnávacích měření provedených na dvou hnacích vozidlech uvedené řady. Jedna lokomotiva měla osazeny brzdové špalíky z kovokeramického třecího materiálu Diafrikt K4 a druhá měla klasické litinové špalíky. Zjištěné hodnoty potvrdily rozdílné drsnosti jízdní plochy kol, které jsou v třecí protiploše k špalíkům Diafrikt K4 oproti špalíkům litinovým. Rozdíl je ovšem oproti velmi malý a nepotvrzuje teorii vysokého stupně vyleštění jízdní plochy kola kovokeramickým třecím materiálem.

Rozsah stran

s. 69-84
p. 69-84

ISSN

1211-6610

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 7 (2001)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47578

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

brzdové obložení, kovokeramické slitiny, železniční kola, jízdní plochy, lokomotivy, testování

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced