dc.contributor.advisor |
Bodlák, Miroslav |
cze |
dc.contributor.author |
Cibere, Radek
|
|
dc.date.accessioned |
2009-02-02T11:03:26Z |
|
dc.date.available |
2009-02-02T11:03:26Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/30420 |
|
dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce bylo porovnaní jízdní brzdné zkoušky a zkoušky na válcové zkušebně. U levého předního kola zkušebního vozidla Škoda Roomster 1,9 TDI byla vybranou metodou dočasně omezena funkce brzd a poté se na válcové zkušebně zjistilo, na jakou hodnotu vzrostl rozdíl brzdných sil na přední nápravě vozidla (tzv. nesouměrnost brzdění). Další částí experimentu pak bylo provádění jízdních brzdných zkoušek z různých počátečních rychlostí a zkoumalo se, jak ono snížení třecích účinků brzd levého předního kola ovlivní chování vozu, zejména směrovou stabilitu. Data získaná z měření na válcové zkušebně a při jízdních brzdných zkouškách byla posléze vyhodnocena a porovnána. |
cze |
dc.format |
43 s., 8 s. příloh |
cze |
dc.format.extent |
1392396 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
silniční doprava |
cze |
dc.subject |
diagnostika brzd |
cze |
dc.subject |
jízdní brzdné zkoušky |
cze |
dc.subject |
válcové zkušebny brzd |
cze |
dc.subject |
nesouměrnost brzdění |
cze |
dc.subject |
Měření |
cze |
dc.subject |
Road transport |
eng |
dc.subject |
diagnostic of brakes |
eng |
dc.subject |
drive brake tests |
eng |
dc.subject |
roller type brake testers |
eng |
dc.subject |
asymmetry of braking |
eng |
dc.subject |
measuring |
eng |
dc.title |
Porovnání jízdní brzdné zkoušky a zkoušky na válcové zkušebně |
cze |
dc.title.alternative |
Comparison of road brake tests and tests on roller type brake tester |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.date.accepted |
2009 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The main theme of this bachelor work was the comparison of road brake tests and tests on the roller type brake tester. By the brake of a left forward wheel was provisionally downed the function of brake and then the car was tested on the roller type brake tester to find, how the difference of brake forces (asymmetry of brakes) rose. Another part of the experiment was the driving braking tests from different initial speeds and examined how it effects a reduction in friction brakes the left front wheel will affect the behavior of the vehicle, in particular the directional stability. The obtained dates from a measurement of the road brake tests and the roller type brake tester were finally analyzed and compared. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky-Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D19752 |
cze |
dc.identifier.signature |
D19752 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní technologie a spoje |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |