dc.contributor.advisor |
Urbanová, Zuzana |
|
dc.contributor.author |
Šípek, Milan
|
|
dc.date.accessioned |
2008-11-02T10:24:31Z |
|
dc.date.available |
2008-11-02T10:24:31Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/29899 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá problematikou kritické diskurzivní analýzy. Vysvětluje základní principy a metodiku tohoto multidisciplinárního odvětví sociolingvistiky. Hlavním cílem je představit jazyk jako nástroj často skryté dominance nadřazených skupin nad skupinami podřízenými. Tato práce předkládá žánr novinové reklamy jako jeden z příkladů skryté manipulace. Důraz je kladen především na výskyt manipulativních textuálních jevů a jejich charakter ve vztahu k celkové povaze, tématu a cílům dané reklamy. |
cze |
dc.format |
95 s. |
cze |
dc.format.extent |
3765487 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
kritická diskurzivní analýza |
cze |
dc.subject |
diskurz |
cze |
dc.subject |
Reklama |
cze |
dc.subject |
sociolingvistika |
cze |
dc.subject |
critical discourse analysis |
eng |
dc.subject |
Advertisement |
eng |
dc.subject |
advertising |
eng |
dc.subject |
sociolinguistics |
eng |
dc.title |
Critical discourse analysis of advertisement |
eng |
dc.title.alternative |
Kritická analýza promluvy reklamy |
cze |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Haupt, Jaromír |
|
dc.date.accepted |
2008 |
|
dc.description.abstract-translated |
The paper is concerned with critical discourse analysis. It explains basic principals and methodology of this multidisciplinary branch of sociolinguistics. The main aim is to introduce language as an instrument of often hidden supremacy of dominant groups over those subordinated. This paper presents the genre of newspaper advertisement as one of examples of hidden manipulation. The main emphasis is laid upon the occurrence of textual devices with certain manipulative properties and their characteristics concerning general nature, topic and aims of particular advertisement. |
eng |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro hospodářskou praxi |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D19211 |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |