Rovnost v přístupu ke vzdělání v České republice a ve Španělsku na úrovni primárního a sekundárního vzdělávání (komparace)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sychrová, Adriana
dc.contributor.author Křečková, Simona
dc.date.accessioned 2008-08-12T08:24:57Z
dc.date.available 2008-08-12T08:24:57Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/29602
dc.description.abstract Předmětem komparace je reálná podoba rovného přístupu ke vzdělání v České republice a ve Španělsku. Úvodní část práce nastiňuje teoretický kontext problematiky rovnosti ve vzdělávání, formuluje cíle a principy vzdělávací politiky na státní a evropské úrovni, vymezuje pojmy rovnost a spravedlnost v celospolečenských a vzdělávacích souvislostech. Definuje různá pojetí rovnosti ve vzdělávání. Na základě komparace struktury českého a španělského vzdělávacího systému práce dále analyzuje nerovnosti přímo související s tímto uspořádáním a dále charakterizuje rozdílnou schopnost těchto systémů stávající nebo reálně hrozící nerovnosti eliminovat. Sledovanými faktory jsou zejména selektivita školské soustavy, vliv socioekonomické situace rodiny žáka na jeho vzdělávací dráhu a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Navzdory všem snahám vyplývajícím z probíhající transformace se českému školství stále nedaří dostatečně naplňovat princip rovnosti ve vzdělávání tak dobře a efektivně, jak je tomu v současné době v případě španělského vzdělávacího systému, který se v tomto směru jeví jako více spravedlivý, schopný přizpůsobovat své služby vzdělávacím potřebám všech žáků. cze
dc.format 66 s. cze
dc.format.extent 1058541 bytes eng
dc.format.mimetype application/pdf eng
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject equality eng
dc.subject educational access eng
dc.subject education policy eng
dc.subject Czech Republic eng
dc.subject Spain eng
dc.subject rovnost cze
dc.subject přístup ke vzdělání cze
dc.subject vzdělávací politika cze
dc.subject Česká Republika cze
dc.subject Španělsko cze
dc.title Rovnost v přístupu ke vzdělání v České republice a ve Španělsku na úrovni primárního a sekundárního vzdělávání (komparace) cze
dc.title.alternative Equality in access to education on the primary and secondary level in the Czech Republic and Spain (comparison) eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Kašpar, Oldřich
dc.date.accepted 2008
dc.description.abstract-translated The subject of comparison is an equal access to education in the Czech Republic and Spain. At the outset the paper introduces the theoretic concept of equality in education and forms the aims and principles of educational politics at the national and European level. There are also explained terms as an equality and justice, which are connected with the social and educational coherence. The paper defines various approaches to education. The paper further analyzes inequalities which are directly related to this form and are based on the comparison of the Czech and Spanish educational system. Furthermore, it characterizes different abilities of these systems to eliminate the current and possible inequalities. The selectiveness of educational scheme, the impact of socio-economical situation of the family on the student’s educational career and on education of students with special needs are the most monitored factors. Despite all efforts (implying from the current transformation) the Czech educational system does not achieve the principle of equality in education as effectively as the Spanish educational system. The Spanish educational system appears to be more even and assimilates its services to students’ educational needs. eng
dc.description.department Katedra sociálních věd cze
dc.thesis.degree-discipline Sociologie cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D18965
dc.thesis.degree-program Sociologie cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account