dc.contributor.advisor |
Maruna, Zdeněk |
|
dc.contributor.author |
Floriánová, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2008-03-20T11:19:28Z |
|
dc.date.available |
2008-03-20T11:19:28Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/28010 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá návrhem osobního vozu pro sklonově náročné trati ve vnitrostátním provozu. Hlavní pozornost je zaměřena na minimalizaci trakčních nákladů, a to zejména minimalizací hmotnosti vozové skříně a podvozků, v neposlední řadě též snížením ovlivnitelných komponentů jízdního odporu. Hrubá stavba vozové skříně je navržena z lehkých slitin ve velkoprostorovém uspořádání se střední částí ve snížené úrovni podlahy. Návrhu lehkého podvozku předchází analýza možností snižování hmotností jednotlivých komponentů. Míra hmotnostních úspor je dokumentována porovnáním s osobním podvozkem klasických rozměrů a koncepce. |
cze |
dc.format |
48 s. + 4 výkresy |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.subject |
trakční náklady |
cze |
dc.subject |
vozové skříně |
cze |
dc.subject |
podvozky |
cze |
dc.title |
Osobní vůz pro sklonově náročné trati |
cze |
dc.title.alternative |
Coach for the difficult gradient of the railway lines |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Janda, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2008 |
|
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D17948 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |