Česká obchodní inspekce
Bakalářská práce Náhled není k dispozici
Datum publikování
2006
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Cílem bakalářské práce „Česká obchodní inspekce‘‘ je seznámit čtenáře s institucí obecně, její činností, předmětem zájmu, povinnostmi a oprávněními. Dále nastínit možnosti a oprávnění spotřebitele. V teoretické části se zabývám pojmem Česká obchodní inspekce jako institucí, která se řídí určitými zákony a předpisy. Dále pak rozebírám spotřebitele a výrobek a další důležité pojmy, které s výrobkem souvisí. V praktické části se podrobněji věnuji inspektorátu kraje Vysočina a inspektorátu Pardubického kraje, detailněji charakterizuji oba inspektoráty a navzájem porovnávám jejich činnost z hlediska statistických údajů. V závěru práce uvádím svůj názor k danému tématu.
The aim of the submitted thesis „The Czech Business Inspectorate‘‘ is to get to know the reader about the institution generally, to give information about its activity, about its object of interest, about its obligation and competence. And also to describe consumer’s possibilities and rights. In the theoretical part I deal with the notion the Czech Business Inspectorate as an institution which is abided by specific laws and rules. Then I describe the consumer and the product and other important terms which are in the connection with the product. In the practical part I engage more concretely in the inspectorate of the region of Vysočina and in the inspectorate of the region of Pardubice, I characterize both the inspectorates in details and I compare their activities by the statistic data. At the end of the thesis I submit my own opinion to the theme.
The aim of the submitted thesis „The Czech Business Inspectorate‘‘ is to get to know the reader about the institution generally, to give information about its activity, about its object of interest, about its obligation and competence. And also to describe consumer’s possibilities and rights. In the theoretical part I deal with the notion the Czech Business Inspectorate as an institution which is abided by specific laws and rules. Then I describe the consumer and the product and other important terms which are in the connection with the product. In the practical part I engage more concretely in the inspectorate of the region of Vysočina and in the inspectorate of the region of Pardubice, I characterize both the inspectorates in details and I compare their activities by the statistic data. At the end of the thesis I submit my own opinion to the theme.
Rozsah stran
44 s., 1 s. obr. příloh
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Název akce
ISBN
Studijní obor
Veřejná ekonomika a správa
Studijní program
Hospodářská politika a správa
Signatura tištěné verze
D15459
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
The Czech Commercial Inspection, inspector, inspectorate, Consumer, products, reclaiming, Česká obchodní inspekce, inspektor, inspektorát, spotřebitelé, výrobky, reklamace