Studijní obor:Dopravní management, marketing a logistika
Abstrakt:
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat faktory, které ovlivňují poptávku po městské hromadné dopravě. V první části je rozebrána a definována poptávka a poptávka po dopravě, dále jsou pak zde definovány faktory, které na poptávku působí a nakonec je rozebrána elasticita poptávky v dopravě. Druhá část shrnuje specifika MHD jako celku, poté se zabývá rozdělením, charakteristikou a definováním dopravních prostředků, které jsou využívány v MHD a také jsou zde vymezeny postupy v oblasti navrhování linek MHD, koncipování jízdních řádků a vymezování standardů kvality MHD. Ve třetí části jsou důkladně rozebrány jednotlivé faktory, které působí na poptávku po MHD. Tato analýza je založena na datech získaných z dotazníku poskytnutému respondentům, kteří hodnotili každý jednotlivý faktor související s poptávkou. Celkové vyhodnocení je zpracováno podle věkových kategorií a dalších kritérií, která jsou pro posouzení problematiky důležitá.