Studijní obor:Dopravní management, marketing a logistika
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá implementací systému řízení nákupu ve středně velké potravinářské společnosti, a to konkrétně ve společnosti Guseppe, a.s.. Návrh řešení vychází z analýzy stavu řízení nákupních procesů před zahájením implementace, analýzy požadavků na systém nákupu z hlediska vedení společnosti a teoretického modelování nového systému řízení. Výsledkům analýz původního stavu organizace nákupu a nákupních procesů byl popis procesů vazeb a zhodnocení silných a slabých stránek. Základním požadavkem vedení společnosti bylo jednak zavedení procesů vedoucích ke zvýšení efektivity nákupu z hlediska cen, pracovního kapitálu při důsledném dodržování specifikací a jednak snížení procesních nákladů. Na základě analýzy stavu a požadavků s využitím teoretických modelů řízení byl navržen nový systém organizace a řízení nákupu a tento systém byl implementován. Zhodnocení zavedení nového systému ukázalo významný přínos na hospodářský výsledek společnosti.