Partnerství pro cestovní ruch na příkladu rakouského regionu (Horní Rakousko)
Diplomová práce Náhled není k dispozici
Datum publikování
2006
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na partnerství pro cestovní ruch. V teoretické části jsem se nejdříve zabývala vymezením pojmu cestovního ruchu a jeho rozvoji, dopadů na ekonomiku, negativních vlivů i organizacemi, které podporují mezinárodní rozvoj cestovního ruchu. Potom jsem se věnovala postavení cestovního ruchu v rámci regionální politiky a soukromého sektoru. V poslední kapitole teoretické části jsem řešila problematiku marketingu v destinaci cestovního ruchu. Z těchto kapitol jsem vycházela v praktické části, ve které jsem se věnovala spolkové zemi Horní Rakousko. Zaměřila jsem se na obecnou charakteristiku Horního Rakouska a jeho vymezení jako turistické destinace. Stěžejním tématem posledních dvou kapitol bylo partnerství pro cestovní ruch a zejména zhodnocení možností potenciální aplikace rakouského modelu na vybraném regionu v České republice.
My thesis is devoted to partnership for tourism. First I have dealt with determination of the term tourism and its development, impacts on economics, negative influences and with the organizations that support international development of tourism. Then I have focused on position of tourism in the frame of regional policy and private sector. I have solved the issue of marketing in the tourism destination in the last chapter of theoretical part. The information from these chapters I have used in the practical part which is dedicated to the state Upper Austria. I have focused on the general characteristic of Upper Austria and its definition as the tourist destination. The key topic of the last two chapters was partnership for tourism and mainly the possibilities of assessment of the potential application of Austrian model in a selected region in the Czech Republic.
My thesis is devoted to partnership for tourism. First I have dealt with determination of the term tourism and its development, impacts on economics, negative influences and with the organizations that support international development of tourism. Then I have focused on position of tourism in the frame of regional policy and private sector. I have solved the issue of marketing in the tourism destination in the last chapter of theoretical part. The information from these chapters I have used in the practical part which is dedicated to the state Upper Austria. I have focused on the general characteristic of Upper Austria and its definition as the tourist destination. The key topic of the last two chapters was partnership for tourism and mainly the possibilities of assessment of the potential application of Austrian model in a selected region in the Czech Republic.
Rozsah stran
103 s., 10 s. obr. příloh
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Název akce
ISBN
Studijní obor
Ekonomika veřejného sektoru
Studijní program
Hospodářská politika a správa
Signatura tištěné verze
D15385
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Tourism, destination management, marketing of destination, private sector, public sector, Upper Austria, Upper Austria Tourism Board, Cestovní ruch, management destinace, marketing destinace, soukromý sektor, veřejný sektor, Horní Rakousko, Oberösterreich Tourismus