Diplomová práce je zaměřena na problematiku modelování silničních dopravních nehod způsobených nesprávným otáčením vozidla, které mají významný podíl na celkovém počtu nehod v ČR. První část se zabývá charakteristikou míst dopravních nehod a zvláště se zaměřuje na rozbor zakrytého výhledu předjíždějícího řidiče. Druhá část se věnuje obecné problematice modelování dopravních nehod, získávání podkladů pro sestavení modelu, využití mechaniky pro modelování pohybu vozidel během nehodového děje a je zde proveden rozbor sil působících na vozidla relevantních pro sestavení modelu ukázkové nehody. Třetí část rozebírá analýzu střetu vozidel. Jde o problematiku určení rychlostí, směrů, úhlů natočení apod. před a po střetu. Čtvrtá část definuje postup pro sestavení modelu při nesprávném otáčení vozidla a vyvozuje zodpovědnost za chování jednotlivých účastníků nehody vzhledem k dopravním předpisům. V páté části je provedena analýza dopravní nehody, která se stala u nadjezdu u Rosic nad Labem. Poslední část diplomové práce hodnotí modelovanou dopravní nehodu a odpovědnost jednotlivých účastníků.