Diplomová práce se zabývá problematikou řízení vztahu se zákazníky ve firmě Krystaly, Hradec Králové a.s.. V první části se práce věnuje teoretickému vymezení problémů spjatými s problematikou vztahového marketingu. Jsou zde uvedeny pojmy jako hodnota zákazníka, spokojenost, kvalita. Dále jsou v této teoretické části popsány základní marketingové koncepce a metody. Druhá část práce podrobně rozebírá teoretická východiska metody CRM – Customer Relationship management. Co přinese metoda CRM pro konkrétní podnik? Posuzuje vhodnost koncepce, a všeobecné náklady metody CRM v podniku. Ve třetí a čtvrté části této diplomové práce je provedena podrobná situační analýza společnosti Krystaly, Hradec Králové a.s. se zaměřením na oddělení marketingu. V závěru jsou navrženy změny v oblasti řízení vztahu se zákazníky, které vyplynuly z provedené situační analýzy a zhodnoceny poznatky získané v rámci zpracování diplomové práce.