Diplomová práce je rozdělena na čtyři části. V první části (popisné) jsou rozpracovány teoretické poznatky týkající se cestovního ruchu a marketingu, regionálního marketingu a marketingové strategie, z kterých autorka vycházela v průběhu zpracování práce. Druhá část (analytická) obsahuje dvě analýzy: situační analýzu, která se zabývá základní charakteristikou mikroregionu a jeho členských obcí, současných cílových skupin a celkovou nabídkou pro cestovní ruch, a swot analýzu. Třetí část (východiska pro návrhovou část) zahrnuje kapitolu východiska marketingové strategie. V poslední čili čtvrté části (návrhové) je navržena marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu.
The thesis is divided into 4 parts. In the first part (descriptive) the author deals with teoretical findings concerning tourism and marketing in general as well as regional marketing and marketing strategy and uses them as a starting point in the course of her work. The second part (ananlytical) contains two analyses: a situational analysis concerned with the basic characteristics of the microregion and its member villages, the current target groups, the overall offer for tourism, and a swot analysis. The third part (starting points for the proposal scheme) includes chapter starting points of marketing strategy. The final part (proposal scheme) submits a marketing strategy of tourism development.