Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Research on purchasing behavior of foreign city users: the Czech Republic experience

Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
dc.contributor.authorVrba, Radekcze
dc.contributor.authorŠvadlenka, Liborcze
dc.contributor.authorGalkin, Andriicze
dc.contributor.authorComi, Antoniocze
dc.date.accessioned2025-10-07T10:19:00Z
dc.date.issued2024eng
dc.description.abstractThe global expansion of e-commerce has transformed consumer shopping patterns, blurring the lines between physical and online retail. With the influx of foreign residents in cities worldwide, understanding the purchasing behavior of foreign city users has become crucial. This research aimed to discern differences in online and in-store purchasing between these foreign city users and local residents. Through multinomial logistic regression, the study revealed three significant predictors for online purchasing: gender, foreign city user status, and age. Females were 42.6% less likely to purchase online compared to males. Foreign users, without an official foreign status, were also less inclined to make online purchases. Meanwhile, the 18-29-age group showed the highest online purchasing propensity. The study also highlighted the need for businesses to adapt their strategies by focusing on cultural sensitivity, language support, and optimizing last-mile logistics. Insights, understanding these dynamics, could be vital for (physical and online) retailers which need to adapt to the changing urban consumer landscape.eng
dc.description.abstract-translatedGlobální expanze e-commerce transformovala spotřebitelské nákupní vzorce a rozostřila hranice mezi fyzickým a online maloobchodem. S přílivem zahraničních rezidentů do měst po celém světě se stalo klíčovým pochopit nákupní chování zahraničních městských uživatelů. Tento výzkum si kladl za cíl zjistit rozdíly v online a kamenném nakupování mezi těmito zahraničními městskými uživateli a místními rezidenty. Prostřednictvím multinomické logistické regrese studie odhalila tři významné prediktory pro online nákupy: pohlaví, status zahraničního městského uživatele a věk. Ženy měly o 42,6 % nižší pravděpodobnost nákupu online ve srovnání s muži. Zahraniční uživatelé bez oficiálního zahraničního statusu byli také méně nakloněni k online nákupům. Mezitím věková skupina 18-29 let vykazovala nejvyšší sklon k online nakupování. Studie také zdůraznila potřebu, aby se podniky přizpůsobily svým strategiím zaměřením na kulturní citlivost, jazykovou podporu a optimalizaci logistiky poslední míle. Pochopení těchto dynamik může být zásadní pro (fyzické a online) maloobchodníky, kteří se musí přizpůsobit měnícímu se městskému spotřebitelskému prostředí.cze
dc.eventEWGT2023 – EURO Working Group on Transportation (06.09.2023 - 08.09.2023, Santander)eng
dc.formatp. 467-474eng
dc.identifier.doi10.1016/j.trpro.2024.02.059eng
dc.identifier.issn2352-1457eng
dc.identifier.obd39890233eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85187574723eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/86062
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDCK01000032/Smart City logistika v kontextu e-commerce a plánů udržitelné městské mobilityeng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.publisherElsevier Science BVeng
dc.relation.ispartofTransportation Research Procediaeng
dc.relation.publisherversionhttps://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146524001121?via%3Dihubeng
dc.rightsPouze v rámci univerzityeng
dc.subjectbehavioureng
dc.subjectsurveyeng
dc.subjectdemandeng
dc.subjectfreight transporteng
dc.subjectcity logisticseng
dc.subjectforeign city userseng
dc.subjectdiscreateng
dc.subjectchoice modeleng
dc.subjectchovánícze
dc.subjectdotazníkové šetřenícze
dc.subjectpoptávkacze
dc.subjectnákladní dopravacze
dc.subjectměstská logistikacze
dc.subjectzahraniční uživatelé městacze
dc.subjectdiskrepancecze
dc.subjectmodel volbycze
dc.titleResearch on purchasing behavior of foreign city users: the Czech Republic experienceeng
dc.title.alternativeVýzkum nákupního chování uživatelů zahraničních měst: zkušenosti z České republikycze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
1-s2.0-S2352146524001121-main.pdf
Velikost:
566.27 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format