Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Manipulativnost reklamních tiskovin

Bakalářská práceOmezený přístup
dc.contributor.advisorBartůňková, Janacze
dc.contributor.authorHons, Pavel
dc.contributor.refereeHonzáková, Petracze
dc.date.accepted2011cze
dc.date.accessioned2011-07-11T21:28:23Z
dc.date.available2011-07-11T21:28:23Z
dc.date.issued2011
dc.description.abstractTato práce se zabývá rozborem manipulativních technik užívaných v reklamních tiskovinách. Největší důraz je kladen na analýzu textových částí reklam, které jsou interpretovány ze stylistického hlediska. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Obsahem teoretické části jsou: definice základních pojmů, se kterými se v práci operuje, představení reklamy jako specifického žánru, konstituovaného jeho persvazivní funkcí, uvedení výrazových prostředků typických pro reklamní styl a popis vybraných manipulativních technik. Druhá část práce je věnována analýze konkrétních reklamních tiskovin, na kterých je demonstrováno využití manipulativních technik, prezentovaných v části první. Práci uzavírá krátké porovnání stylu současné reklamy s reklamou z počátku 20. století, provedené pomocí konkrétních příkladů.cze
dc.description.abstract-translatedThis work deals with an analysis of manipulative practices used in the advertising printed forms. The largest stress is laied to the analysis of textual parts of advertisements which are interpreted from the stylistic point of view. The work is divided both on a theoretical and practical part. The contents of a theoretical part are: definition of basic terms with that there is manipulated in the work, representation of the advertisement as a specific genre, constituted by its persvasive function, initiation of means of expression typical for advertising style and description of the defined manipulative practices. The second part of the work is devoted to the analysis of particular advertising printed forms, on which there is demonstrated an usage of manipulative practices, presented in the first part. The work is concluded by a short comparison of the styles of a current advertisement with the advertisement from the beginnings of the 20th century, carried out by the help of particular examples.eng
dc.description.departmentKatedra literární kultury a slavistikycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.format79 s.cze
dc.format.extent6350464 bytescze
dc.format.mimetypeapplication/pdfcze
dc.identifierUniverzitní knihovna (sklad)cze
dc.identifier.signatureD24001
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/39529
dc.language.isocze
dc.publisherUniverzita Pardubicecze
dc.rightsPouze v rámci univerzitycze
dc.subjectreklamacze
dc.subjectmanipulacecze
dc.subjecttiskovinycze
dc.subjectstylistikacze
dc.subjectkomerční komunikacecze
dc.subjectadvertisementeng
dc.subjectmanipulationeng
dc.subjectprinted paperseng
dc.subjectstylisticseng
dc.subjectcommercial communicationeng
dc.thesis.degree-disciplineHistoricko-literární studiacze
dc.thesis.degree-grantorUniverzita Pardubice. Fakulta filozofickácze
dc.thesis.degree-nameBc.cze
dc.thesis.degree-programHistorické vědycze
dc.titleManipulativnost reklamních tiskovincze
dc.title.alternativeManipulative Techniques of Advertising in Printed Paperseng
dc.typebakalářská prácecze
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Načítá se...
Náhled
Název:
HonsP_Manipulativnostreklamních_JB_2011.pdf
Velikost:
6.06 MB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Načítá se...
Náhled
Název:
BartůňkováJ_Manipulativnostreklamních_PH_2011.doc
Velikost:
148.5 KB
Formát:
Microsoft Word
Načítá se...
Náhled
Název:
HonzakovaP_Manipulativnostreklamnich_PH_2011.doc
Velikost:
38.5 KB
Formát:
Microsoft Word