Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Multicriteria evaluation of variants as a decision-making support within rail-traffic simulations

Konferenční objektopen accesspeer-reviewedpublished version
dc.contributor.authorNovotný, Zdeněkcze
dc.contributor.authorKavička, Antoníncze
dc.date.accessioned2022-06-03T12:09:06Z
dc.date.available2022-06-03T12:09:06Z
dc.date.issued2021eng
dc.description.abstractThis contribution discusses different methods of automatic decision-making support in simulated railway traffic within mesoscopic simulation tools. Concretely, this article compares the method of multicriteria evaluation of variants (utilized in the process of operative control) to other optimization methods exploited within rail-traffic simulation (e.g. reflecting rail traffic within railway stations). The used simulator and its features are described, as well as its outputs, which are used for statistical evaluation of the individual supports. Further, certain methods of automatic operative control are discussed as candidates. The method of multicriteria evaluation of variants is implemented and compared to (i) priority planning and (ii) nested/recursive simulations, in terms of minimization of train delays. At the end, the results are evaluated and discussed.eng
dc.description.abstract-translatedTento příspěvek pojednává o metodách automatických podpor rozhodování v simulovaném železničním provozu v mezoskopických simulačních nástrojích. Konkrétně srovnává metodu vícekriteriálního hodnocení variant (užitou v operativním řízení) s ostatními metodami optimalizace, použitými v simulaci železniční dopravy (například simulaci provozu v železničních stanicích). Je představen simulátor a jeho výstupy, které jsou později použity k porovnání metod. Dále jsou popsány některé metody automatického operativního řízení. Metoda vícekriteriálního hodnocení variant je implementována a srovnána s (i) metodou prioritního plánování a (ii) metodou vnořených simulací v souvislosti s minimalizací zpoždění vlaků. Nakonec jsou zhodnoceny a diskutovány výsledky.cze
dc.event33rd European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2021 (15.09.2021 - 17.09.2021, ONLINE)eng
dc.formatp. 140-146eng
dc.identifier.doi10.46354/i3m.2021.emss.019eng
dc.identifier.isbn978-88-85741-57-7eng
dc.identifier.issn2724-0029eng
dc.identifier.obd39886579eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/79020
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.project.IDSGS_2021_019/Výzkum a vývoj metod umělé inteligence, strojového učení a matematicko-statistických technik pro inženýrské aplikaceeng
dc.publicationstatuspublished versioneng
dc.publisherCAL-TEK SRLeng
dc.relation.ispartofProceedings of the 33rd European Modeling & Simulation Symposium (EMSS 2021)eng
dc.relation.publisherversionhttps://www.cal-tek.eu/proceedings/i3m/2021/emss/019/eng
dc.rightsopen accesseng
dc.rights.licenseCC BY-NC-ND
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectmodelling and simulationeng
dc.subjectrail-traffic simulationeng
dc.subjectmulticriteria evaluation of variantseng
dc.subjectoperative controleng
dc.subjectModelování a simulace, simulace železničního provozu, vícekriteriální hodnocení variant, operativní řízenícze
dc.titleMulticriteria evaluation of variants as a decision-making support within rail-traffic simulationseng
dc.title.alternativeVícekriteriální hodnocení variant jako podpora rozhodování v simulacích železničního provozucze
dc.typeConferenceObjecteng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
document.pdf
Velikost:
389.6 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format