Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Service quality of the urban public transport companies and sustainable city logistics

Článekopen accesspeer-reviewedpublished version
dc.contributor.authorChocholáč, Jancze
dc.contributor.authorSommerauerová, Danacze
dc.contributor.authorHyršlová, Jaroslavacze
dc.contributor.authorKučera, Tomášcze
dc.contributor.authorHruška, Romancze
dc.contributor.authorMachalík, Stanislavcze
dc.date.accessioned2021-05-15T18:13:03Z
dc.date.available2021-05-15T18:13:03Z
dc.date.issued2019eng
dc.description.abstractThe issue of sustainable city logistics has steadily been developed over the last decades. Urban public transport companies can make a significant contribution to the concept of sustainable city logistics. The customers’ perception and satisfaction regarding urban public transport companies can be associated with the increased use of their services. The preference for urban public transport reduces the use of individual car transport, which is linked to the environmental pillar of sustainability. For the customers, the level of the provided service is very important. The article is focused on the evaluation of the outcomes from the primary research concerning the service quality performed by the urban public transport companies in the Hradec-Pardubice residential agglomeration. The goal lies in identifying gaps in service quality. The method used in this article is representative primary research. The primary research was carried out in the form of structured personal interviews with a representative sample of respondents. Selected statistical methods were used to evaluate the data. The results are discussed in the context of published research studies. Research in this article found that respondents are more satisfied with the quality of services performed by the urban public transport companies, but the perception of individual service quality factors varies from one user group to another. The research also confirms a different perceptions regarding customer care and comfort by different age groups of respondents. The article implies that public transport companies should pay attention to setting fare prices for different groups of passengers.eng
dc.description.abstract-translatedV posledních desetiletích je kontinuálně řešena problematika udržitelné city logistiky. Podniky zabezpečující městskou hromadnou dopravu mohou významně přispět ke konceptu udržitelné city logistiky. Vnímání a spokojenost zákazníků se službami podniků zabezpečujících městskou hromadnou dopravu může být spojeno se zvýšeným využíváním jejich služeb. Upřednostňování městské hromadné dopravy snižuje využívání individuální automobilové dopravy, která je spojena s environmentálním pilířem udržitelnosti. Pro zákazníky je úroveň poskytovaných služeb velmi důležitá. Článek je zaměřen na vyhodnocení výsledků primárního výzkumu týkajícího se kvality služeb, které poskytují podniky zabezpečující městskou hromadnou dopravu v Hradecko-pardubické aglomeraci. Cíl spočívá v identifikaci mezer v poskytované kvalitě služeb. Metoda použitá v tomto článku je reprezentativní primární výzkum. Primární výzkum byl proveden formou strukturovaných osobních rozhovorů s reprezentativním vzorkem respondentů. K vyhodnocení dat byly použity vybrané statistické metody. Výsledky jsou diskutovány v kontextu publikovaných výzkumných studií. Výzkum v tomto článku prokázal, že respondenti jsou spokojeni s kvalitou služeb poskytovaných podniky zabezpečujícími městskou hromadnou dopravu, ale vnímání jednotlivých faktorů kvality služeb se u jednotlivých skupin uživatelů liší. Výzkum také potvrzuje odlišné vnímání zákaznického servisu a komfortu u různých věkových skupin respondentů. Tento článek naznačuje, že podniky zabezpečující městskou hromadnou dopravu by měly věnovat větší pozornost stanovování cen jízdného pro různé skupiny cestujících.cze
dc.formatp. 86-97eng
dc.identifier.doi10.1515/eng-2020-0010eng
dc.identifier.issn2391-5439eng
dc.identifier.obd39883227eng
dc.identifier.scopus2-s2.0-85080075850
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10195/76997
dc.identifier.wos000519196900001
dc.language.isoengeng
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspublished versioneng
dc.relation.ispartofOpen Engineering, volume 10, issue: 1eng
dc.relation.publisherversionhttps://www.degruyter.com/view/journals/eng/10/1/article-p86.xmleng
dc.rightsopen access (CC BY 4.0)eng
dc.rights.licensehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectsustainable city logisticseng
dc.subjectpassenger transporteng
dc.subjecturban public transporteng
dc.subjectpublic transport companyeng
dc.subjectpublic transportation service qualityeng
dc.subjectudržitelná city logistikacze
dc.subjectosobní dopravacze
dc.subjectměstská hromadná dopravacze
dc.subjectdopravní podnikcze
dc.subjectkvalita služeb veřejné dopravycze
dc.titleService quality of the urban public transport companies and sustainable city logisticseng
dc.title.alternativeKvalita služeb podniků zajišťujících městskou hromadnou dopravu a udržitelná city logistikacze
dc.typeArticleeng
dspace.entity.typePublication

Soubory

Původní svazek

Nyní se zobrazuje 1 - 1 z 1
Načítá se...
Náhled
Název:
10.1515_eng-2020-0010.pdf
Velikost:
740.44 KB
Formát:
Adobe Portable Document Format
Popis: